Om de diversiteit in de techsector te vergroten heeft bunq €100.000 gedoneerd aan het non-profit initiatief Next Level. Ook CapitalT, Tomtom en Mediamonks doen mee aan de diversiteits-kapitaalinjectie.
Next Level probeert met behulp van storytelling vrouwen en minderheden in de leeftijd van 16 tot en met 28 jaar te inspireren voor een carrière in de techsector te kiezen. Een televisieserie van regisseur Jan Albert de Weerd speelt daarbij een belangrijke rol. In het programma staan de uitdagingen centraal waar jonge vrouwen en minderheden, die kiezen voor een carrière in tech, mee te maken krijgen.
In combinatie met een interactief platform, online en offline ervaringen en een magazine wil Next Level laten zien hoe technologische vooruitgang een oplossing kan zijn voor de belangrijkste uitdagingen in de wereld. Het is de bedoeling dat de tv-serie en het platform eind 2023 worden gelanceerd.
“We zijn enorm trots dat we Next Level steunen”, laat bunq-CEO Ali Niknam weten. “Omdat bunq is opgericht om de financiële sector van meer diversiteit te voorzien, is het voor ons een logische stap om onze krachten te bundelen in dit geweldige initiatief.”
Uitdagingen het hoofd bieden
Een team met diversiteit zou volgens Janneke Niessen (mede-oprichter van CapitalT) over een bredere visie beschikken, betere beslissingen nemen en beter presteren ten opzichte van een team zonder diversiteit. Niessen vindt het dan ook jammer dat vrouwen zich weinig aangetrokken voelen tot een baan in de techsector.
“Bij Next Level zetten we ons in voor alle vrouwen, zowel nu als in de toekomst. Ik wil alle gelijkgestemde bedrijven en individuen uitnodigen om zich bij ons aan te sluiten. Als we de internationale tech-industrie van meer diversiteit voorzien, kunnen we de grootste uitdagingen het hoofd bieden”, aldus Niessen