Consumenten willen continu toegang hebben tot hun mobiele banking app. Ruim 30% van de Amerikaanse consumenten kijkt één keer per dag of zelfs vaker op mobiel bankieren app. Dat blijkt uit het onderzoek “Trends in Consumer Mobility Report”* van de Bank of America. Naast dit inzicht biedt dit onderzoek nog tal van interessante uitkomsten over het gebruik van mobiele telefoons voor bankzaken.
Nooit zonder mobieltje
Mobiele telefoons zijn niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Voor de Amerikaanse consument is de mobiele telefoon al belangrijker in het dagelijkse leven dan TV, laptop en koffie. Een grote meerderheid (85%) zegt dan ook hun mobiele telefoon meerdere keren per dag te checken. 35% checkt hun telefoon zelfs constant. Voor de jongste generatie is hun mobiele telefoon het belangrijkste in hun dagelijkse leven, belangrijker dan hun tandenborstel.
Intensief gebruik van mobiel bankieren app
Wanneer het aankomt op bankieren en financiën dan beschrijven consumenten de rol van hun smartphone als persoonlijke assistent, aldus het onderzoek van Bank of America. Centraal staat hier het gebruik van een mobiel bankieren app.
Van diegene die een mobiel bankieren app gebruiken logt 82% één of meer keer per week in op hun banking app. Bijna een derde checkt zijn of haar mobiel bankieren app minimaal één keer per dag. De app wordt voornamelijk gebruikt voor het contoleren van het saldo ((81%), het overmaken van geld tussen rekeningen (49%) en om rekeningen te betalen (48%).
Toch ook nog gebruik van bankkantoor
Ondanks het intensieve gebruik van een smartphone voor het regelen van bankzaken maken Amerikanen ook nog gebruik van het bankkantoor. 84% van de respondenten heeft de afgelopen zes maanden een bankkantoor bezocht.
Smartphone als portemonnee
Amerikanen lopen nog niet echt warm voor het gebruik van hun smartphone als portemonnee. De meerderheid van de respondenten (60%) zien het nog niet zitten om hun mobiele telefoon te gebruiken als wallet.
*Het onderzoek is in de maand mei van dit jaar uitgevoerd door Braun Research onder 1.000 Amerikaanse consumenten met een mobiele telefoon.