BNG Bank heeft zijn nieuwe merkverhaal geïntroduceerd: ‘BNG – Bank van meerwaarde’. Hiermee wil de bank een nieuwe richting geven aan de bijdrage die het levert in de huidige maatschappij.
“We staan als land voor enorme maatschappelijke uitdagingen”, legt de bank uit. “BNG is vastbesloten een positieve bijdrage te leveren en deze transities waar te maken. Want als geld de wereld kan regeren, kan het onze wereld ook transformeren.”
“Van vervuilend naar klimaatpositief. Van woningnood naar woongeluk. En van achterstandswijken naar buurten die klaar zijn voor de toekomt”, vervolgt BNG in zijn campagne. “Wij zien wegen die de natuur niet in de weg zitten, ziekenhuizen die ook de leefomgeving gezonder maken, en een publiek domein dat ons dichter bij elkaar brengt.”
BNG wil samen met woningcorporaties, gemeentes en instellingen geld met impact besteden. “Want wij geloven niet alleen in financiële waarde, maar ook in de waarde van groen en geluk.”
De introductie van het nieuwe merkverhaal komt samen met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, die naar eigen zeggen past bij de richting die de bank heeft gekozen.
De huisstijlwijziging wordt gefaseerd doorgevoerd.