Clear2Pay helpt Rabobank klanten met SEPA invoering

10 januari 2013 Banken.nl 2 min. leestijd

Clear2Pay heeft haar samenwerking met Rabobank uitgebreid. Het financiële adviesbureau gaat klanten van Rabobank helpen met de migratie naar Single Euro Payments Area (SEPA) middels haar ‘Corporate Payment Hub’ oplossing. De dienstverlening van Clear2Pay heeft betrekking op corporate en grootzakelijke klanten van de bank.
 
Per 1 februari 2014 moeten alle afnemers van betaalmiddelen voldoen aan de Europese SEPA regelgeving. De invoering van SEPA heeft grote gevolgen voor bedrijven, waaronder op het gebied van financiële processen, ICT systemen en samenwerking met leveranciers.
 
Modulaire oplossing
De ‘Corporate Payment Hub’ oplossing van het adviesbureau is modulair opgebouwd. Klanten kunnen kiezen uit de benodigde functionaliteit om zo een optimale configuratie samen te stellen die de benodigde SEPA formaten en processen omvat. “Op die wijze ontstaat een flexibel migratiepad waarbij risico’s en afhankelijkheden sterk gereduceerd worden, een meer economische route naar SEPA wordt geboden en tegelijkertijd een basis wordt gelegd voor een gecentraliseerde betalingsverkeeroplossing voor de toekomst” aldus het adviesbureau in een persbericht.
 
“Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om onze klanten zo goed mogelijk te servicen bij de overstap naar SEPA. We hebben voor Clear2Pay gekozen als een van de partners bij de invoering van en migratie naar SEPA vanwege hun ervaring met Payment Services Hubs voor het bancaire en zakelijke segment. Rabobank werkt reeds sinds 2010 samen met Clear2Pay bij het implementeren van Clear2Pay’s Open Payment Framework voor Rabobank’s SEPA betalingsverkeer” zegt Marco Bosma, Directeur Financiele Logistiek van Rabobank.
 
Jeroen Faas, Vice President Sales Clear2Pay Nederland voegt toe: “Zoals al bleek uit het SEPA Migration End Date onderzoek dat wij in samenwerking met Finextra eerder dit jaar hebben uitgevoerd, vindt 89% van de banken dat ze hun zakelijke klanten actief moeten ondersteunen met diensten en technologie om de SEPA migratie te faciliteren, ook waar het complexe veranderingen betreft zoals het nieuwe SDD automatische incasso formaat en mandaatbeheer”.