Bladeren

Medewerker Klantenservice

De medewerker Klantenservice, ook wel medewerker Customer Contact Center (CCC) genoemd, verzorgt het e-mail en telefonisch klantcontact. De medewerker Klantenservice helpt klanten met hun dagelijkse bankzaken, internet- en mobielbankieren en adviseert over betaal-, spaar- en kredietproducten. De relatief eenvoudige bankproducten kunnen ook direct worden afgesloten. Voor de producten waarvoor uitgebreid advies nodig is zoals hypotheken wordt door de medewerker Klantenservice een afspraak gemaakt bij een adviseur.

Als medewerker Klantenservice werk je in een professioneel en dynamisch team en ben je het visitekaartje van de bank. De medewerkers hebben verschillende werktijden omdat de Klantenservice vaak 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar moet zijn.

Een aantal banken maakt onderscheid in een inbound en een outbound call center. Bij het outbound call center nemen de medewerkers contact op met bestaande of potentiële klanten, vaak op verzoek van de klant zelf. Bij het inbound call center neemt de (potentiële) klant contact op met de bank.

Profiel medewerker Klantenservice

  • Een MBO 4 of HBO-diploma
  • Recente en relevante klantenservice/call center werkervaring
  • Flexibel inzetbaar, ook buiten kantooruren
  • Commercieel en servicegericht
  • Een Wft-Basis diploma is een pré

De functie medewerker Klantenservice vind je binnen een  afdeling Klantenservice of Customer Contact Center bij een Retail-, Private of Commercial Bank.

Klik hier voor vacatures medewerker Klantenservice.