Recruitmentsites ING en ABN bovengemiddeld goed
De recruitmentsites van ING en ABN AMRO scoren goed onder bezoekers. De sites krijgen een score van respectievelijk 7,4 en 6,7, boven de gemiddelde score van score (6,6) van vergelijkbare grote bedrijven. Dit blijkt uit een onderzoek van WUA!
Onderzoeksbureau WUA! onderzocht de tevredenheid over de recruitmentsites van 10 grote bedrijven, waaronder de banken ABN AMRO en ING, en acht adviesbureaus. Ruim 100 respondenten (studenten en net afgestudeerde young professionals) werden gevraagd om de recruitmentsites te beoordelen op negen factoren: Doorgaan, Eerste Indruk, Kwaliteit, Gebruiksvriendelijkheid, Informatiewaarde, Vormgeving, Vertrouwen, Web Imago en Voorkeur.
Een overzicht van de totaal score per onderzocht bedrijf:
ING scoort met name hoog op populariteit: maar liefst 76% van de respondenten geeft aan dat ze bij ING zouden willen solliciteren. “Dit komt mede door het brede banenaanbod en functies die de bank te bieden heeft” aldus de WUA! Bij ABN AMRO lag het percentage op 60%. Ook is het online recruitmentproces bij de banken klantvriendelijk ingericht. Zo zijn de websites relatief gebruiksvriendelijk, is het sollicitatieformulier makkelijk te vinden en sluit de content goed aan bij de wensen van de doelgroep. Met als gevolg een relatief hoge doorklik ratio en tevredenheid.
Met een totaalscore van 7,4 werd ING verkozen tot de winnaar van het onderzoek.