CEO ING NL in dialoog met klanten via Google Hangout
Nick Jue, CEO van ING Nederland, ging vorige week via Google Hangout* in gesprek met klanten. Dit was de eerste keer dat ING via deze weg de dialoog zocht met klanten. Gedurende een uur sprak hij met dertien verschillende klanten over mobiel bankieren, online contact met de bank en over de toekomst van bankieren.
Dialoog via social media
Voor banken is het essentieel om de dialoog te voeren met klanten en samenleving. ING zet hierbij vol in op online klantcontact via social media. Naast Facebook-spreekuren over bijvoorbeeld sparen gebruikt de bank nu ook Google Hangout. Nick Jue ging via Google Hangout in gesprek met klanten over onder andere online klantcontact.
Zie hieronder een korte samenvatting van het online gesprek.
Online Klantcontact
De bank verwacht dat eind 2013 ruim 85% van alle klantcontacten online zal plaatsvinden. Dat stelt Nick Jue. Niet alleen de betaal- en spaartransacties, maar ook vragen en klachten van klanten zullen steeds meer online en via social media afgehandeld worden. Dat blijkt ook uit de ontwikkeling van Webcare bij ING, waarmee ING sinds 2009 via social media klantenservice biedt. Dit jaar verwacht ING vier keer zoveel tweets en Facebookposts te behandelen als in 2012.