ING en NIBC populairste en beste website van 2016
Tijdens de uitreiking van de Website van het Jaar-verkiezing zijn de websites van NIBC Direct en ING in de prijzen gevallen. ING mag zich een jaar lang de populairste website noemen in de categorie Banken & Beleggen, terwijl NIBC Direct er – net als vorig jaar – vandoor ging met de prijs voor beste website in deze categorie.
De Website van het Jaar verkiezing is een jaarlijkse verkiezing waarin het Nederlandse publiek bepaalt welke websites in Nederland het beste zijn. Deelnemende websites worden beoordeeld op inhoud, navigatie, design en aanbevelingsintentie. De verkiezing wordt in Nederland georganiseerd op initiatief van MetrixLab, die hierbij samenwerkt met Emerce. Qua aantal stemmen – dit jaar werden er bijna 900.000 stemmen uitgebracht – is de Website van het Jaar verkiezing een van de grootste publieksverkiezingen van Nederland. De verkiezing wordt ook in het buitenland georganiseerd, met versies in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en India.
Op 1 december vond de uitreiking van de 2016-editie van de Website van het Jaar verkiezing plaats in startup-hub B.Amsterdam. Politie.nl – de website van de Nederlandse politie – is net als in 2015 verkozen tot de beste website van Nederland, en was in de categorie Overheid zowel de beste als de populairste website. Naast de hoofdprijs worden ook ieder jaar prijzen uitgereikt voor de beste en populairste websites in 24 categorieën/branches. In de categorie Banken en Beleggen* gingen de prijzen voor 2016 naar NIBC Direct voor de ‘beste website’ en naar ING voor de ‘populairste website’.
Ook in 2015 gingen deze twee banken er met de prijzen voor beste en populairste website vandoor.
* Genomineerd voor de titel van 2016 waren: ABN AMRO, Alex, ASN Bank, Freo, ING, NIBC Direct, PayPal, Rabobank, RegioBank, Robeco, SNS Bank en Triodos.