Nieuwe identiteit voor Sopra Banking Software
Sopra Banking Software gaat verder met een volledig vernieuwd logo. Een logo dat naar eigen zeggen recht doet aan de modulaire architectuur van haar platformen, maar ook aan de overgang van legacy naar volledig digitaal én aan diversiteit. De wijziging van het logo valt samen met een strategische herpositionering van Sopra's twee verschillende platformen voor twee verschillende markten, namelijk banken en gespecialiseerde financiële instellingen.
De gemiddelde bankmedewerker zegt de naam Sopra misschien niet eens zo heel veel, ook niet als ze er zelf onbewust gebruik van maken. IT-managers zegt de naam echter des te meer. De software van Sopra ondersteunt grootbanken en volledig digitale banken bij de uitvoering van de belangrijkste dagelijkse bankzaken. Wereldwijd maken meer dan 1.500 financiële instellingen gebruik van diensten van de Franse onderneming.
Sopra levert voor veel partijen de bouwstenen voor de toekomst. Zelf moet het bedrijf ook aan de toekomst denken, wat mede de aanleiding was voor een nieuw logo. “Sopra Banking Software start een nieuw hoofdstuk door de introductie van een nieuwe identiteit, apart van Sopra Steria, en een nieuwe strategie van productpositionering met twee platformen voor twee markten”, aldus CEO Eric Pasquier. De opbouw van het nieuwe logo van Sopra Banking Software symboliseert drie belangrijke ontwikkelingen, zo is de uitleg.
Het nieuwe uiterlijk gaat dus ook gepaard met een nieuw innerlijk. Sopra Banking Software biedt namelijk platformen voor twee verschillende markten. Het Sopra Banking Platform is er voor zowel zaken- als consumentenbanken en zet sterk in op verdergaande digitalisering. Het Sopra Financing Platform is beschikbaar voor gespecialiseerde financiële instellingen en integreert Apak WFS en Cassiopae, twee onderscheidende oplossingen.