Duitse afdeling Dun & Bradstreet overgenomen door The Data Agency
The Data Agency heeft de overname van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland aangekondigd. De afdeling van het overgenomen bedrijf gaat voortaan verder onder de naam Global Group (de naam die het bedrijf in het vorige decennium ook al droeg) en biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC en marketing.
De fintech legt uit dat de overname van de Duitse afdeling van Dun & Bradstreet past in zijn versnelde groeistrategie. Daarnaast benadrukt The Data Agency – een specialist in technologie, data en analyse – dat de datawereld constant verandert en elke organisatie wordt geconfronteerd met uitdagingen op het gebied van digitalisering en veranderende wetgeving.
Dat geldt ook voor het bedrijf zelf. “Onze groep en oplossingen zijn in de loop van de tijd geëvolueerd en gegroeid”, legt CEO Frank de Beun uit. “In het begin richtten we ons op datadiensten voor directe mail, nu ondersteunen we onze klanten bij het maximaliseren van het rendement en het minimaliseren van risico’s als het gaat om first-part klantdata. De huidige producten en diensten van Global Group sluiten perfect aan bij ons bedrijf. Ik ben erg trots dat we de handen ineenslaan.”
Ideale thuishaven
“We kijken ernaar uit onze klanten nog beter te ondersteunen”, vult Ronald Langendoen (CIO bij The Data Agency) zijn collega aan. “Bijvoorbeeld door onze huidige strategische partnerschappen met Google en Infosum in Europa uit te breiden en nieuwe datatechnologie-oplossingen aan te bieden aan de klanten van Dun & Bradstreet’s B2C-afdeling. We zien enorm veel mogelijkheden om verder te groeien in de Duitse markt.”
Ook vanuit Dun & Bradstreet klinken er positieve geluiden. Volgens Dirk Radetzki (Chief Regional Officer bij Dun & Bradstreet Central Europa) is The Data Agency een organisatie met ambitieuze, strategische doelen die perfect passen bij zijn organisatie. “Wij geloven dat we ideale thuishaven hebben gevonden voor Global Group en op die manier samen ambities van klanten kunnen gaan waarmaken.”