The Data Agency-CEO neemt bestuurszetel in data-branchevereniging
De Chief Executive Officer van The Data Agency, Frank de Beun, treedt toe tot het bestuur van DDMA.
DDMA is de grootste branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, waarbij talloze bedrijven (waaronder tech-leveranciers) zijn aangesloten die data op een “innovatieve en verantwoorde” manier inzetten voor interactie met consumenten.
Overigens is De Beun niet de enige nieuwe bestuurder van de branchevereniging. ook Anouk Beeren (CEO bij iBuyFlowers) zal toetreden tot het bestuur van de organisatie.
De versterking van het bestuur past volgens DDMA-directeur Judith Oude Sogtoen perfect bij de toekomstvisie van DDMA.
“DDMA staat voor het verbinden van data, technologie en creatie op een innovatieve én verantwoorde manier, zodat organisaties én consumenten op een optimale manier met elkaar kunnen interacteren”, legt ze uit. “The Data Agency en iBuyFlowers weten dit als geen ander. Ik ben daarom heel blij dat Frank en Anouk ons bestuur gaan versterken met hun ervaring.”
Voorrecht
De benoeming van De Beun komt niet geheel uit de lucht vallen. Zo is hij al sinds 2011 betrokken bij de vereniging vanuit de Commissie Data, Decisions & Engagement, de jury van de Customer Data Awards en als lid van de kascommissie.
“Ik beschouw het als een voorrecht om samen met het bestuur en de professionele DDMA-organisatie bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van data, technologie en creatie, waarbij het vertrouwen van consumenten én de toekomst van de marketingsector centraal staan”, aldus De Beun.