Nieuwe overname maakt The Data Agency ‘allround data-specialist’
The Data Agency heeft de overname van Campaigns Unlimited aangekondigd. De overname van Campaigns Unlimited – gespecialiseerd in big data en data management – moet de fintech helpen in zijn ambitie om de ‘go-to player’ te worden in de Benelux en Duitsland op het gebied van data, technologie en analytics.
De overname van de big data-expert is alweer de vierde overname op rij door The Data Agency – een expert in het uitrollen van data strategieën – sinds 2019. In het voorjaar van 2022 werd ook al de Duitse afdeling van Dun & Bradstreet overgenomen, waarmee het netwerk bij onze oosterburen werd uitgebreid. Eerder werden Invenna (Customer Data Platforms Software) en Human Inference (datakwaliteitsoftware) al ‘toegevoegd’.
Door de overname van Campaigns Unlimited verbreedt de fintech zijn dienstverlening richting data consultancy, waardoor het bedrijf naar eigen zeggen in staat is om voor iedere data-uitdaging een gespecificeerde oplossing te bieden. Het overgenomen bedrijf zal als een zelfstandige firma opereren onder de vleugels van de groep.
Maatwerk
“Door de overname halen we expertise in huis waarmee we onze relaties nog beter van dienst kunnen zijn”, legt The Data Agency-CEO Frank de Beun uit. “We kunnen meer maatwerk bieden waardoor we ze ook op een gefaseerde wijze en met specifieke data-gerelateerde uitdagingen kunnen ondersteunen.”
“Door deze overname breiden we – ook voor onze huidige klanten – ons productportfolio uit met kennis en producten van de andere onderdelen binnen de groep”, vult Jan Geerts (Campaigns Unlimited) zijn collega aan. “Daarnaast is het mooi dat we zorgen voor continuïteit voor onze medewerkers en klanten terwijl we ons ook meer kunnen focussen op de groei van Campaigns Unlimited.”