Bunq richt zich met nieuw hypotheekproduct op jonge consument
De bank van Ali Niknam maakte het vorig jaar al bekend, maar eindelijk is het zo ver: bunq heeft zijn eigen hypotheekproduct ‘Easy Mortgages’ op de markt gezet. Het nieuwe product is tot stand gekomen dankzij een samenwerking met Tulp Group.
Met Easy Mortgages wil de online bank zich richten op jonge mensen die voor het eerst de huizenmarkt betreden. Om deze doelgroep bij de aankoop van hun eerste huis een vlotte en eenvoudige ondersteuning te bieden, belooft bunq dat ze binnen 24 uur een hypotheekaanbod “met aantrekkelijke rente” goedgekeurd krijgen. De hypotheken voldoen volgens de online bank aan de voorwaarden voor NHG.
Daarnaast stelt bunq dat het zijn hypotheekproduct heeft ontworpen om milieubewuste consumenten te ondersteunen bij het verduurzamen van hun woning, bijvoorbeeld door het isoleren van de woning en het installeren van zonnepanelen te bevorderen met leningen tot wel 106% van de waarde van het huis zelf. Hoewel bunq stelt zichzelf specifiek te richten op een jong publiek, kunnen ook huizenbezitters ervoor kiezen om de bestaande hypotheek met bunq te herfinancieren.
Een uitgelezen kans
Het nieuwe hypotheekproduct valt onder beheer bij kredietverstrekker Tulp Group. Naast bunq's Easy Mortgages beheert Tulp Group ook hypotheekmerken zoals de Nederlandse, Groene Hart Hypotheken en Tulp Hypotheken.
“Bijdragen aan het portfolio van de meest geavanceerde digitale bank van Europa is voor ons platform een uitgelezen kans”, legt Paul Wessels (CCO en mede-eigenaar van Tulp Group) uit. “Het feit dat we dit gigantische project in slechts vijf maanden hebben kunnen voltooien, bewijst dat we tegemoet kunnen komen aan de eisen die fintech stelt.”