Mastercard en Museum Rembrandthuis verlengen samenwerking
Mastercard heeft zijn samenwerking met het Museum Rembrandthuis met drie jaar verlengd. De vernieuwing van het contract werd gevierd in het atelier van Rembrandt, de plek waar de meester veel van zijn beroemde werken schilderde.
Tijdens een speciale verfdemonstratie werd het nieuwe contract op een ludieke manier ondertekend: met een veer en verf in de kleuren van zowel Mastercard als het Rembrandthuis. Met de samenwerking wil het betaaltechnologiebedrijf bijdragen aan het toegankelijk maken van kunst voor een breed publiek.
“Kunst heeft de kracht om ons te inspireren, te verbinden en op nieuwe manieren naar de wereld te laten kijken”, aldus Roxanne Pinckers, (Director of Marketing & Communications bij Mastercard). “Bij Mastercard weten we dat passies van mensen - zoals kunst - heel belangrijk zijn. Zó zijn we een trots partner van een iconisch museum als het Rembrandthuis.”
Museum Rembrandthuis speelt met zijn unieke locatie een belangrijke rol in het behouden van Rembrandts nalatenschap. Directeur Milou Halbesma benadrukt het belang van de samenwerking: “Een bezoek aan Rembrandts huis en zijn atelier is een onvergetelijke gebeurtenis. Hier schilderde hij vele meesterstukken, die nu overal ter wereld in de mooiste musea hangen”, legt ze uit.
“Met onze verfdemonstraties kijk je op deze plek mee over de schouder van de meester en leer je van zijn vakmanschap. Dit kan nergens anders ter wereld. We verheugen ons om dankzij de steun van Mastercard onze nationale en internationale bezoekers met deze ervaring te kunnen blijven inspireren”, besluit Halbesma.