iDeal, Rabo en ING in de top 100 onmisbare merken
IDEAL, Rabobank en ING staan in de top 100 van de meest onmisbare merken van Nederland. Afgelopen vrijdag presenteerde het European Institute for Brand Management (EURIB) voor het zevende achtereenvolgende jaar de top 100 van meest onmisbare merken. Wij Nederlanders zijn het meest gehecht aan onze eigen Hema, op de voet gevolgd door Bol.com en Kruidvat.
Top-100 Onmisbare Merken
Jaarlijks doet EURIB onderzoek naar de Top-100 Onmisbare Merken onder 1.000 Nederlandse consumenten. Sinds de start van dit onderzoek in 2008 gaat HEMA aan kop als meest onmisbare merk in Nederland. Dit jaar wordt HEMA door 75% van de ondervraagden onmisbaar gevonden. Een sterke en bijzondere stijger in de lijst is iDEAL. De onmisbaarheidscore van dit merk steeg van 64% naar 67%. Net als vorig jaar is iDEAL het vijfde meest onmisbare merk in Nederland. Het merk iDEAL lijkt daarmee geen last te hebben van de negatieve connotaties waar andere financiële dienstverleners mee te maken hebben.
Categorie financiële dienstverlening
In de categorie financiële dienstverlening voert iDEAL de ranglijst aan, gevolgd door Rabobank en ING. Van de Nederlandse banken is Rabobank het meest onmisbare merk. De onmisbaarheidscore van Rabobank daalt echter wel van 46% naar 41%. Ook de onmisbaarheidscore van ING daalt (van 41% naar 36%). In de top 100 staat Rabobank op plek 48 en ING op 77. ABN AMRO en SNS Bank vallen buiten de top 100 met een onmisbaarheidscore van 23% respectievelijk 10%.