Nieuw platform Obvion helpt bij woonbeslissingen
Obvion lanceerde op 17 november het platform ‘Zo wil ik wonen’. Op het platform staan inspirerende verhalen, blogs, testen en infographics die consumenten helpen bij het nemen van woonbeslissingen.
Cynthia Tulp, Manager Marketing, Communicatie en Sales: ‘Iedereen in Nederland krijgt te maken met vragen als het gaat om wonen. Waar je bijvoorbeeld wilt wonen – in de stad of op het platteland? In de buurt van een centrum of in een buitenwijk met veel voorzieningen voor kinderen? En kies je voor de romantiek van een oud huis, of de gemakken van een nieuwbouwwoning? In dat proces willen we mensen helpen en inspireren. Daarom zijn we met dit platform gestart.’
Op ‘Zo wil ik wonen’ komen verhalen van mensen aan bod die bekende woondilemma’s schetsen, en laat zien welke oplossingen hiervoor mogelijk zijn. Plussen en minnen vormen vaak de rode draad in de verhalen. Zo inspireert het platform bij het nemen van belangrijke woonbeslissingen.
Bredere communicatiestrategie
De introductie van het platform is onderdeel van een bredere communicatiestrategie van de hypotheekverstrekker. Daarin kijkt Obvion naar wat consumenten belangrijk vinden als het gaat om wonen en de vragen die ze daarbij ervaren. Dat gaat verder dan alleen de vraag welke hypotheek het beste aansluit. Tulp: ‘Bijvoorbeeld de vraag of iemand wil verbouwen of verhuizen. We zetten bij dat soort vragen de plussen en minnen van zo’n dilemma op een rij. Daarbij kijken we verder dan wat er specifiek binnen onze eigen business ligt.’