Rabobank World Food Game wint Co-Creation Award

14 november 2012 Banken.nl

De ‘World Food Game’ van de Rabobank is verkozen tot een van de beste co-creatie initiatieven van het afgelopen jaar. Samen met drie andere bedrijven won de Nederlandse bank de ‘Co-Creation Awards 2012’.

De Co-Creation Awards 2012 worden gesteund door Capgemini Consulting. Het adviesbureau was mede-organisator van het event, de awards werden afgelopen donderdag uitgereikt op het hoofdkantoor van Capgemini Nederland in Utrecht. Jaco van Zijll Langhout, Principal Consultant bij Capgemini Consulting, was ook onderdeel van de internationale jury.

Beste co-creatie initiatieven
In oktober maakte de jury de nominaties van de Co-Creation Awards 2012 bekend. De winnaars in de vier awards categorieën zijn:

For Profit Innovation categorie; Jeppesen - Mobile Flitedeck
Het Amerikaanse bedrijf Jeppesen, dochter van Boeing, specialiseert zich in de ontwikkeling van navigatie producten voor de transport industrie. In samenwerking met tientallen piloten heeft Jeppensen een app voor de iPad ontwikkeld ter vervanging van de ouderwetse, papieren kaarten die gebruikt werden door piloten om te navigeren.

Not For Profit Innovation categorie; Deutsche Seniorenliga - Stilsicher Unterwegs
De Deutsche Seniorenliga is een organisatie die opkomt voor de belangen van ouderen in Duitsland. Afgelopen jaar heeft de Seniorenliga een oproep gedaan om nieuwe ontwerpen voor rollators te te bedenken. Dit initiatief heeft geresulteerd in diverse nieuwe ontwerpen en heeft tevens een bijdrage geleverd aan de destigmatisatie van rollators in het algemeen.

For Profit Marketing & Communication categorie; Rabobank - World Food Game
De VN heeft 2012 uitgeroepen tot het jaar van de coöperatie. De Rabobank, een van origine coöperatieve bank, heeft dit feit aangegrepen om coöperatief ondernemen bij jongeren onder de aandacht te brengen. Dit heeft zij gedaan door jongeren tussen de 16 en 25 actief te betrekken bij de ontwikkeling van de World Food Game; een spel dat draait om coöperatief ondernemerschap.

Not For Profit Marketing & Communication categorie; Asatsu-DK - Stand For Japan
Het initiatief van ADK was gericht op het verkrijgen van inzicht in wat men als uniek beschouwd in de Japanse cultuur. Het initiatief resulteerde in verschillende kunstwerken en video’s over Japan, enkele waarvan tentoongesteld zijn in Metro Stations in Tokyo.