Deur ABN AMRO staat open voor klanten Deutsche Bank

17 april 2013 Banken.nl

ABN AMRO heeft vandaag via een advertentie in de Telegraaf laten weten dat de deur voor oude bekenden altijd open staat. Hiermee speelt de bank in op eerdere berichten van Deutsche Bank dat door haar nieuwe strategische focus afscheid wil nemen van een groot aantal zakelijke klanten. 

Deutsche Bank neemt afscheid van 18.000 zakelijke klanten
In 2010 heeft Deutsche Bank 28.000 zakelijke klanten van ABN AMRO overgenomen. Deze verkoop was een eis van de Europese Commissie zodat een overname van Fortis door ABN AMRO mogelijk werd. Nu drie jaar naar dato is Deutsche Bank voornemens om afscheid te nemen van een groot aantal van deze klanten. Deze klanten passen namelijk niet meer in de doelgroep waarop de commercial bank zich wil richten. Deutsche Bank gaat zich in Nederland als internationale bank sterker focussen op de ongeveer 5.000 van haar grotere zakelijke klanten die behoefte hebben aan geavanceerde bankproducten en -diensten, zoals handelsfinanciering, cash management solutions en structured finance.

Alle overige 18.000 zakelijke klanten ontvangen in deze week een brief waarin Deutsche bank haar aangescherpte focus zal toelichten en duidelijk zal maken dat Deutsche Bank niet de meest geschikte bank is voor hen. ABN AMRO liet vandaag weten dat de deur voor deze klanten altijd open staat. “Dit betekent echter niet dat deze klanten zonder problemen en extra kosten kunnen overstappen”, aldus een woordvoerder van ABN AMRO.