SNS Bank NV gaat verder onder de naam de Volksbank

28 september 2016 Banken.nl 2 min. leestijd

SNS Bank N.V., waaronder de SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen vallen, gaat verder onder de naam de Volksbank. Volgens CEO Maurice Oostendorp sluit deze nieuwe naam beter aan bij de bank die ze willen zijn: een maatschappelijke, mensgerichte en duurzame bank. Hij benadrukt dat de namen van de consumentenlabels SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG wonen niet veranderen. Naast de naamswijziging wil de bank zijn organisatie veranderen van een productgerichte organisatie naar een organisatie die vanuit klantbehoefte is gestructureerd.

De Volksbank
“De naamsverandering in de Volksbank markeert het begin van een nieuwe periode in de bijna 200-jarige geschiedenis van de bank. Onder de naam van de Volksbank zelf zullen geen commerciële activiteiten worden ondernomen maar de nieuwe naam onderstreept de gemeenschappelijke missie van onze bankmerken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS: bankieren met de menselijke maat”, aldus Maurice Oostendorp, directievoorzitter van de Volksbank.

SNS Bank NV gaat door als de Volksbank

De vier merken zullen straks verder gaan onder de bankvergunning van de Volksbank N.V. Hiermee komen de aparte bankvergunningen van ASN Bank N.V. en RegioBank N.V. per 31 december 2016 te vervallen. Door verder te gaan onder één bankvergunning wordt de bedrijfsvoering van de Volksbank N.V. eenvoudiger en efficiënter. Klanten van de merken zullen persoonlijk worden geïnformeerd over de wijziging.

De Volksbank N.V. wordt een 100% dochtermaatschappij van de Volksholding B.V. (momenteel SNS Holding B.V.). Deze holding is een directe deelneming van NLFI, die hier tegenover certificaten van aandelen heeft uitgegeven aan de Nederlandse Staat

Gedeelde waarde
De Volksbank werkt op een moderne en toekomstbestendige manier aan het veranderen van de bank. Het traditionele productgedreven bankmodel wordt omgedraaid naar een model dat vanuit klantbehoeften is georganiseerd. De bank heeft als ambitie het optimaliseren van gedeelde waarde door het leveren van nut voor de klant, het nemen van verantwoordelijkheid voor de maatschappij, het zorgen voor zingeving voor medewerkers en het behalen van rendement voor de aandeelhouder.