Directeur Communicatie Jan Driessen verlaat Aegon
Jan Driessen, directeur Communicatie Aegon Nederland, vertrekt eind 2013 bij Aegon. Na 14 jaar Aegon gaat hij zich richten op zijn eigen onderneming en toeleggen op het schrijven van een boek.
Voor sommigen is Driessen de drijvende kracht achter de transformatie van Aegon naar een goed klantgericht bedrijf. Dit levert hem dan ook lovende woorden op van Marco Keim, bestuursvoorzitter van Aegon Nederland. "Na ruim 13 jaar ziel en zaligheid gegeven te hebben, heeft Jan besloten een nieuwe stap in zijn carrière te zetten. Ik ben blij dat hij tot het einde van het jaar in dienst blijft. Ik ben hem zeer dankbaar voor alles wat hij voor Aegon heeft betekend.”
Anderen zijn minder enthousiast zo meldt Quote. Sommigen ervoeren zijn succes als een ‘megalomane egotrip’ en betichtten Driessen van ‘Zonnekoningengedrag’, aldus een bron binnen Aegon tegenover Quote.
Driessen zelf heeft vooral genoten van zijn tijd bij Aegon. “Ik geniet nog dagelijks van die uitzonderlijke baan en ik bedank Aegon voor het in mij gestelde vertrouwen, ook en vooral gedurende de vele spannende momenten. Het wordt tijd voor eigen ondernemerschap”.
Driessen (52) werkt sinds 2000 bij Aegon. Hij is verantwoordelijk voor communicatie, reclame en sponsoring van Aegon Nederland. Driessen werkte voordat hij in dienst trad bij Aegon bijna 20 jaar als journalist bij onder andere Den Haag Vandaag, KRO’s Brandpunt en Netwerk. Sinds september 2008 is Driessen ook voorzitter van de BVA, bond van adverteerders. De afgelopen jaren was hij verantwoordelijk voor de sponsorcontracten met Ajax, de Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond en de Koninklijke Nederlandsche Roeibond.