ASN Bank ook in 2012 meest klantvriendelijkste bank
Onderzoeksbureau Marketresponse heeft ook in 2012 onderzocht wat Nederlanders het klantvriendelijkste bedrijf vinden. Uit het onderzoek onder 2.500 consumenten blijkt dat ASN Bank net als in 2011 de meest klantvriendelijkste bank van Nederland is.
Het onderzoek
Consumenten konden in de vragenlijst aangeven hoe zij de klantvriendelijkheid van bedrijven ervaren op 5 klantvriendelijkheidscriteria.
- Wees beschikbaar als de klant daar om vraagt.
- Kom de belofte die je in reclame maakt na.
- Doe niet moeilijk over formaliteiten of als de klant wil ruilen.
- Geef je fouten toe en los ze op juiste wijze op.
- Val de klant niet onnodig lastig
Zowel de beschikbaarheid van deskundig personeel als niet moeilijk doen is in de bankensector belangrijk voor de beoordeling van de klantvriendelijkheid.
Ruime 8
De ASN Bank haalde een totaalscore van 8,34. Het nakomen van beloftes is volgens het onderzoek van Marketresponse één van de sterke punten van de ASN Bank