Rabobank heeft een samenwerking met InvestCloud (het moederbedrijf van Figlo) aangekondigd om al zijn particuliere klanten een digitale financiële planning te bieden. Het is de bedoeling dat alle Rabo-klanten zowel online als via de mobiele app een gepersonaliseerde planning kunnen maken, waarbij adviseurs hen kunnen helpen bij het behalen van de gestelde financiële doelstellingen.
Een intelligente en op doelen gebaseerde financiële planning moet klanten een routekaart bieden om hun individuele mijlpalen is te bereiken. Hierbij moet bijvoorbeeld gedacht worden aan een vervroegd pensioen, de opleiding van een kind of een wereldreis. Belangrijke kenmerken waarover de app onder meer moet beschikken zijn de integratie van pensioengegevens, haalbaarheidsberekeningen, een grafische weergave en geautomatiseerde aanbeveling voor sparen, beleggen en lijfrente.
“Rabobank deelt onze overtuiging dat iedereen, ongeacht het inkomensniveau, toegang moet hebben tot een financieel plan”, legt InvestCloud-topman John Wise uit. “We zijn verheugd om met hen samen te werken en hun ambitie te helpen verwezenlijken om deze service aan klanten te digitaliseren. Om zo miljoenen Nederlanders te ondersteunen bij hun financiële planning en het bereiken van hun persoonlijke doelen.”
InvestCloud legt uit dat de samenwerking met Rabobank de toewijding van het bedrijf verstevigt om de digitale transformatie te stimuleren en gepersonaliseerde vermogensplanningen over het hele Europese continent aan te bieden. “Het productaanbod van de volgende generatie InvestCloud X biedt end-to-end digitalisering van vermogensplanning – van digitale communicatie en planning tot een digitale financiële supermarkt die het kopen en verkopen van financiële producten transformeert.”