De drie banken die onder de Volksbank vallen vormen dit jaar voor de derde keer op rij de top drie klantvriendelijkste banken van Nederland. Dat blijkt uit een jaarlijks onderzoek van MarketResponse. Ditmaal staat RegioBank op één, gevolgd door ASN Bank en SNS.
MarketResponse voert het onderzoek ‘Het Klantvriendelijkste Bedrijf’ uit sinds 2007. Hierbij wordt er puur gekeken naar een grote hoeveelheid klanttevredenheidsscores, in plaats van dat de onderzoekers gerbuikmaken van een jury of een stemsysteem. In de categorie ‘Banken’ vonden er ruim 5.000 beoordelingen plaats, over in totaal 12 banken.
“We zijn met onze merken RegioBank, ASN Bank en SNS toegankelijk en bereikbaar”, reageert Marinka van der Meer. De CCO van de Volksbank ziet het aanvoeren van de ranglijst als een mooie bevestiging dat de route die het bedrijf heeft ingeslagen door klanten wordt gezien en gewaardeerd.
“Wanneer je bij ons aanklopt, doen mensen hun best om je meteen het juiste antwoord te geven en je verder te helpen”, vertelt ze. “We leven ons oprecht in en we hebben een maatschappelijke visie waar klanten zich mee identificeren. Waar ze iets van zichzelf in herkennen.”
Van der Meer ziet dit onderzoek niet als momentopname: het hele jaar worden er klanten geïnterviewd, met duizenden beoordelingen als resultaat. “Dat laat zien dat we met onze maatschappelijke visie hoge ogen gooien. Daar kún je toch ook alleen maar blij mee zijn? Het is een prachtige erkenning voor waar al die betrokken en bevlogen collega’s bij de Volksbank en adviseurs in het land al jarenlang heel hard aan werken.”