Chantal Korteweg, de Head of Social Impact & Inclusive Banking bij ABN AMRO, heeft de Changemaker Award in ontvangst genomen.
De award werd uitgereikt op het jaarlijkse Financial Alliance of Women, een event dat gericht is op de kracht van de vrouwelijke economie. De prijs is dan ook bedoeld om personen in het zonnetje te zetten die een grote impact hebben gemaakt, als voorvechters van die vrouwelijke economie.
Een eer die ditmaal Chantal Korteweg van ABN AMRO te beurt viel. Ze wordt geprezen voor haar onuitputtelijke inspanningen voor vrouwelijke ondernemers en haar sleutelrol in de lancering van Code V, een samenwerkingsverband tussen grote publieke- en private partijen voor gelijke ondernemerskansen in Nederland.
Korteweg noemt de prijs een erkenning voor de impact die de initiatieven van vorig jaar hebben gerealiseerd. “Ook geeft het ABN AMRO een boost om door te gaan in de strijd om gelijke kansen te creëren voor iedereen, ongeacht hun geslacht.”
“Dit jaar gaan we hiermee door en willen we onze invloed, reputatie en impact vergroten als het gaat om vrouwen en financiële diensten”, vervolgt ze.
Een ambitie die volgens Korteweg bewerkstelligd moet worden met behulp van een merkcampagne gericht op social impact, door de huidige samenwerking tussen ABN AMRO en Elfin te verbinden aan de voordelen van Preferred Banking en door vijfduizend medewerkers te trainen in het bieden van inclusieve diensten.