Findesk heeft samen met DuurzaamXL de module ‘Verduurzamen’ ontwikkeld. De module in de adviessoftware van Findesk moet het traject voor zowel de consument als adviseur eenvoudiger maken, om consumenten actief te ondersteunen bij het verduurzamen van hun woning.
“Wij geloven er gezamenlijk in dat je als hypotheekadviseur de unieke kans moet krijgen om klanten actief en aantoonbaar te ondersteunen bij het verduurzamen van een woning”, legt Christian Krijgsman (accountmanager bij Findesk) uit. “Onder het motto ‘Een toekomstbestendige droomwoning voor iedereen’ maakt Findesk dit realiseerbaar.”
Vanuit Findesk, onderdeel van Topicus, kan elke adviseur op basis van slimme data inzicht geven in de verduurzamingsmogelijkheden voor de klant. Daarbij krijgt de adviseur inzicht in onder meer besparingen, kosten en terugverdientijd.
DuurzaamXL
Het advies wordt naar aanleiding van de juiste informatie in Findesk gerealiseerd. Om ervoor te zorgen dat de klant ook daadwerkelijk wordt ondersteund bij het ontzorgen en realiseren van de verduurzamingsmaatregelen is Findesk de samenwerking aangegaan met DuurzaamXL – een bedrijf gespecialiseerd in verduurzamingsadviezen én de installatie daarvan.
“Elke klant wil graag van A tot Z geholpen worden”, vervolgt Krijgsman. “En dat is precies wat we doen met de module Verduurzamen. Door het advies direct door te sturen in Findesk naar DuurzaamXL wordt het traject gestart. De klant wordt letterlijk begeleid in advies en realisatie.”
De mogelijkheden worden vervolgens geïnventariseerd en, indien gewenst, in eigen beheer door DuurzaamXL gerealiseerd. Omdat het bedrijf landelijk opereert en de werkzaamheden in eigen beheer uitvoert, heeft de klant één aanspreekpunt.
“De adviseur en de klant wordt hiermee ontzorgd”, stelt Krijgsman tot slot. “Daarnaast biedt DuurzaamXL de mogelijkheid om de klant te ondersteunen bij het invullen van de mogelijke subsidieregelingen.”