RegioBank opnieuw meest klantgerichte bank van Nederland

18 april 2017 Banken.nl

RegioBank is – net als vorig jaar – tijdens de uitreiking van de Customer Centric DNA Awards uitgeroepen tot de meest klantgerichte bank van Nederland. De prijs voor meest klantgerichte merk van 2017 overall ging naar autofabrikant Volvo.

De Customer Centric DNA Awards (CCDNA Awards) zijn een jaarlijkse publieksprijs op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland. De awards worden georganiseerd door consultancybureau BearingPoint en onderzoeksbureau Novio Research en worden uitgereikt op basis van onderzoek naar duizenden consumentenwaarderingen. Naast de hoofdprijs worden er elk jaar awards uitgereikt in 12 verschillende categorieën die elk de beste speler van de desbetreffende sector in het zonnetje zetten: Banken, Verzekeraars, Zorgverzekeraars, Telefonie providers, Internet providers, Retail offline, Retail online, Energie, Automotive, Netbeheerders, Reisorganisaties en Vervoerders. 

Jessica Groeneweg, Manager Channel & Customer Strategy bij BearingPoint, licht het belang van de CCDNA Awards toe: “Dankzij nieuwe technologieën kunnen consumenten tegenwoordig op talloze manieren in contact komen met een organisatie. Het is voor bedrijven essentieel dat al deze ‘touchpoints’ in lijn zijn met de customer experience die de organisatie voor ogen heeft. Daarnaast biedt het digitale tijdperk tal van mogelijkheden om data-analyses te doen die direct inzicht geven in hoe het met de organisatie gaat.” 

Bedrijven met beste customer experience

Voor de 2017-editie van de prijsuitreiking zijn vooraf ruim 13.000 consumentenwaarnemingen van 121 bedrijven in kaart gebracht. Daarmee zijn de CCDNA Awards de grootste publieksprijs voor bedrijven in Nederland op het gebied van klantgerichtheid. De CCDNA Awards van 2017 werden uitgereikt op 13 april 2017 in Utrecht. De grootste eer ging dit jaar naar automerk Volvo, dat zich een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland mag noemen. D-reizen, de grote winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plaats en ontving opnieuw de award voor meest klantgerichte reisorganisatie.

Van de twaalf namen in de lijst is Volvo een van de vier nieuwkomers. De andere nieuwe namen in de lijst zijn Univé (verzekeraars), DSW (zorgverzekeraars) en RENDO Netwerken (netbeheerdersbranche). Dat er maar vier nieuwkomers zijn, heeft volgens de onderzoekers te maken met het feit dat klantgerichtheid een integraal deel uitmaakt van het DNA van een bedrijf. Binnen enkele maanden een goed customer excellence DNA opbouwen is erg lastig, benadrukken de onderzoekers. Bedrijven die reeds beschikken over het juiste fundament kunnen daarom profiteren van een extra streepje voor op hun concurrenten.

Bankensector

RegioBank mag zichzelf opnieuw een jaar lang de meest klantgerichte bank van Nederland noemen. Bovendien volgt de bank in 2017 na Volvo en D-reizen op de derde plaats in het overall klassement. Ook in 2016 ging de prijs naar RegioBank, die zich inzet voor een dekkend kantorennetwerk, persoonlijk advies en leefbaarheid. 

Hans van den Bor, directeur van RegioBank, zegt in reactie op het winnen van de prijs: “Ik ben ongelofelijk trots en blij dat we de CCDNA Award weer gewonnen hebben. Aan de top komen is een hele prestatie, met deze prijs bewijzen we dat we aan de top blijven. Wat een geweldig compliment. Ik krijg die glimlach voorlopig niet meer van mijn gezicht af. Beste klanten, wederom heel veel dank voor de waardering voor onze dienstverlening. Ook namens alle Zelfstandig Adviseurs van RegioBank.”