Zoeken…
Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Klant centraal nieuws
Een overzicht van nieuws, trends en onderzoek op het gebied van Klant centraal:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
InsingerGilissen
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Saxo
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Betalen
3
Hypotheek
8
Internet & Mobiel
1
Internetbankieren
4
Lenen
1
Mobiel bankieren
2
Zakelijke kredietverlening
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Beleidsadvies
5
Consultancy
1
Finance & Control
1
Human Resources
1
Informatie Technologie
10
Klantenservice / Callcenter
2
Marketing
1
Operations
2
Payments
1
Private Banking
1
Sales & Advies
4
Software ontwikkeling
2
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Evenementen
1
Interviews
5
Klanttevredenheid
10
Opmerkelijk
2
Ranking & Awards
6
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Klant centraal
96
Filters
Organisatie
Producten
Vakgebied
Bankensector
Klant centraal
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
De toekomst van bankieren: Hoe hyper-personalisatie klantverwachtingen veranderd
Waar banken ooit vertrouwden op een generieke aanpak, is hyper-personalisatie nu dé drijfveer om klantenbinding en loyaliteit te bevorderen.
16 oktober 2024
ABN AMRO over de financiële gezondheid van zijn klanten: ‘We zijn een bank in goede én slechte tijden’
Het gaat niet goed met de financiële gezondheid van Nederlanders. Uit onderzoek van Deloitte en ABN AMRO blijkt dat maar liefst 60% van alle Nederlanders financieel kwetsbaar of zelfs ongezond is.
16 april 2024
Nieuwe EU wetgeving heeft tot doel consumenten beter te beschermen bij het aanvragen van krediet
Op 9 oktober 2023 is de herziene EU-richtlijn inzake consumentenkrediet (CCD II) aangenomen door de Raad van Ministers.
09 november 2023
‘Traditionele banken dreigen relevantie in dagelijks leven consument te verliezen’
Een korting hier, een vrijstelling daar of een snelle en gemakkelijke inschrijving – om de zoveel tijd slaagt er een nieuw digitaal gefocust bedrijf erin om consumenten voor een lening of een lopende
21 april 2023
SNS noemt evenement ‘Kom op de bank bij SNS’ succes
“Hoe ziet jouw toekomst eruit? Waar droom je van? En hoe kunnen we ervoor zorgen dat die dromen worden waargemaakt?” Het waren de vragen die centraal stonden bij het evenement ‘Kom op de bank bij SNS
21 april 2023
Financiële B2B-diensten herbundelen voor een toekomstbestendige customer journey
In de nasleep van de financiële crisis van 2008 en met de komst van de PSD2-richtlijn was het voor fintech-bedrijven duidelijk dat ze zich moesten richten op één onderdeel van de waardeketen.
27 juni 2022
Banken en financiële dienstverleners in de Benelux omarmen hyperpersonalisatie
In de race om klantgerichte en interne activiteiten te digitaliseren, ondervinden leiders in het bankwezen en bij financiële dienstverleners dat digitaal alleen niet voldoende is.
10 maart 2022
ABN AMRO opent desk voor Product-as-a-Service-klanten
ABN AMRO heeft bekendgemaakt dat het een Product-as-a-Service (Paas)-desk heeft geopend. Bedrijven kunnen bij deze speciale kennis- en financieringsdesk terecht voor advies en (groei)financiering.
18 februari 2022
Vervangt CRM-systeem HubSpot het traditionele bankfiliaal?
Bankfilialen lijken steeds meer op een fenomeen uit het verleden.
30 september 2021
Hoe de medewerkerservaring digitale transformatie in retailbankieren stimuleert
Retailbankieren heeft het afgelopen jaar een versnelde digitale transformatie doorgemaakt.
21 september 2021
ABN AMRO lanceert 'instant payment' voor flexwerkers
ABN AMRO brengt een nieuwe dienst op de markt waarmee flexwerkers “gemakkelijk en snel” zélf hun diensten kunnen laten uitbetalen.
29 juni 2021
Hoe ziet de toekomst van banken eruit?
Platform en Tv-programma De Nieuwe Wereld en consultancybureau Innopay hebben gezamenlijk onderzoek gedaan naar de toekomst van het financiële systeem en de rol die de verschillende partijen – onder
30 maart 2021
Marjolein Kolkman (Knab) 'Chatten erg populair onder onze klanten
Marjolein Kolkman is sinds november 2018 Service Expert bij Knab. Ze vertelt over de chatfunctionaliteit die Knab zijn klanten biedt, die de bank mogelijk maakt in samenwerking met Tracebuzz.
17 maart 2021
Drie investeringen in de klantervaring die financiële dienstverleners nodig hebben
Financiële instellingen zouden zich in 2021 op drie pijlers moeten focussen, willen ze dit jaar hun klantervaring kunnen verbeteren.
08 maart 2021
Banken financieren bedrijven in coronatijd voor €33 miljard
Sinds het uitbreken van de coronacrisis in maart hebben banken in Nederland in aanvulling op het steunpakket van de overheid inmiddels bijna 172.
22 december 2020
Hoge score SNS in onderzoek naar kwaliteit klantenservice
SNS – onderdeel van de Volksbank – scoort met een 9,1 het hoogste cijfer in een onderzoek naar de kwaliteit van de klantenservice van in Nederland actieve banken.
29 september 2020
ING gooit hoge ogen in onderzoek naar digitale klantbeleving
ING heeft het digitaal goed voor elkaar.
22 september 2020
ABN AMRO start dienst voor inventariseren en opzeggen abonnementen
Gebruikers van het digitale huishoudboekje Grip krijgen er een welkome functie bij, eentje die inzicht geeft in abonnementen die men heeft lopen én een optie om deze via de app meteen op te zeggen.
16 september 2020
De verzekeraars, de verzekerden en het gebrek aan daadkracht
Verzekeraars proberen niet eens een klantrelatie op te bouwen. Stel je voor. We kunnen er niet meer omheen: mensen kopen een polis en zijn de volgende dag vergeten bij welke verzekeraar dat was.
02 september 2020
'Terugkeer vertrouwen in finance door 360-graden klantbeeld'
De snelle ontwikkeling van technologie stelt financiële instellingen voortdurend voor nieuwe uitdagingen.
04 augustus 2020
Banken toonaangevend in mogelijkheden voor online opzeggen
Nederlandse banken behoren tot de meest transparante organisaties als het aankomt op mogelijkheden voor opzeggen. Ze acteren op hetzelfde hoge niveau als streamingsdiensten.
10 januari 2020
Ruime meerderheid Nederlanders heeft ook financiële goede voornemens
Goede voornemens horen evenzeer bij Nieuwjaar als vuurwerk en oliebollen. Naast zaken als afvallen hebben veel Nederlanders ook op financieel vlak goede voornemens. Een ruime 80% zelfs.
02 januari 2020
Financiële producten zijn hoofdzakelijk ingericht op mannelijke voorkeuren
De financiële sector laat veel geld liggen, omdat het in zijn productontwikkeling voornamelijk rekening houdt met de voorkeuren van mannelijke klanten.
20 november 2019
Nieuwe generatie bankklanten wil rimpelloos bankieren
Banken moeten meer gaan samenwerken met startups en opkomende FinTechs om relevant te kunnen blijven, zeker nu het financiële ecosysteem evolueert van ‘Open Banking naar ‘Open X.
11 november 2019
ING verlengt samenwerking met Omniplan voor personal finance oplossingen
ING en fintech-bedrijf Omniplan blijven samenwerken op het gebied van advies-applicaties voor consumenten. Daarmee zetten de twee bedrijven een relatie voort die al zeven jaar duurt.
08 oktober 2019
Florius vereenvoudigt hypotheekproces door inzet brondata
27 september 2019
CFO vindt verlagen kosten belangrijker dan verbeteren klantervaring
Een meerderheid van de Nederlandse financieel directeuren ziet digitale transformatie in de eerste plaats als een mogelijkheid om kosten te verlagen.
22 augustus 2019
SNS heeft beste klantenservice volgens Consumentenbond
Klanten met vragen of problemen kunnen als het aankomt op service het best bij SNS zitten, zo luidt het verdict van de Consumenten.
02 juli 2019
Challenger banken dwingen traditionele banken tot verbeterslag bij onboarding
Er is werk aan de winkel voor traditionele banken bij het mobiele onboardingsproces van nieuwe klanten.
28 juni 2019
De emotionele connectie: van klant voor even naar klant voor het leven
Een tevreden klant is mooi, maar is het voldoende om ze een trouwe klant te laten worden? Software-ontwikkelaar Blueriq stelt dat het leggen van een oprechte verbinding zorgt voor een nieuw niveau va
19 juni 2019
SNS opent nieuwe winkels en gaat in tegen trend van digitaliseren en centraliseren
Waar digitalisering en centralisering de boventoon voert in de bankensector gooit SNS het over een andere boeg.
19 juni 2019
ING schotelt klanten reclames voor op basis van betaalgegevens
Klanten van ING kunnen binnenkort gerichte aanbiedingen verwachten, op basis van af- en bijschrijvingen op hun betaalrekening.
06 juni 2019
1
2
3
»