ING start campagne met grootste WK-pool van NL
In aanloop naar de start van het WK Voetbal 2014 in Brazilië start ING als hoofdsponsor van het Nederlandse elftal een WK-pool dat moet uitgroeien tot de grootste WK pool van Nederland. Deze WK-pool maakt onderdeel uit van de ING WK-campagne waarmee de bank haar betrokkenheid bij Oranje en de maatschappij wil laten zien.
Grootste WK-pool van Nederland
Met de campagne, die start op 17 mei, gaat ING Nederland oproepen om op www.watgaathetworden.nl voorspellingen voor de wedstrijden van het WK te doen. Deelnemers kunnen alle wedstrijden voorspellen maar ook alleen de losse wedstrijden, bijvoorbeeld van Oranje. In beide gevallen zijn er mooie prijzen te winnen. Iedereen kan meedoen. Individueel of met vrienden, familie, collega’s of met de sportvereniging in een aparte subpool.
Op basis van deze voorspellingen zal ING vlak voor een groot aantal wedstrijden het antwoord op de vraag ‘Wat gaat het worden?’ teruggeven aan Nederland. Zo laat ING in haar WK-commercial, vlak voor de wedstrijd, de 12-jarige Braziliaanse Gabriel telkens onthullen wat Nederland heeft voorspeld. Gabriel heeft de hoofdrol in de commercial die zich afspeelt in zijn eigen buurt, een favela van Rio de Janeiro in Brazilië, het land waar de liefde voor voetbal overal voelbaar is.
ING WK Campagne
Om het Oranjegevoel onder Nederlanders nog verder aan te wakkeren organiseert de hoofdsponsor naast de WK-pool ook 'Oranjepleinen' bij een groot aantal ING-kantoren. Daarnaast gaat ING de samenwerking aan met verschillende mediapartners zoals het Algemeen Dagblad, Radio 538 en SBS6 en komt de bank vanaf 23 mei met een aantal onderzoeken waarin economie en voetbal worden samengebracht.