Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Mediacampagnes nieuws
Een overzicht van Mediacampagnes nieuws binnen de bankensector:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
InsingerGilissen
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Saxo
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Betalen
2
Hypotheek
1
Lenen
2
Sparen
1
Verzekeringen
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
AML
1
Fraude
1
Human Resources
1
Marketing
8
Risk & Compliance
2
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Mediacampagnes
69
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Cybercrime
2
Cybersecurity
2
Duurzaam bankieren
13
Financiële educatie
2
Financiële gezondheid
1
Fintech
1
Innovatie
2
Mobiele apps
1
Podcasts
1
Social media
1
Sustainable finance
7
Woningmarkt
2
Organisatie
Producten
Vakgebied
Mediacampagnes
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
NVB: ‘Zeven op de tien jongeren onbekend met grote pakkans geldezels’
Bijna één op de tien jongeren is ooit benaderd om als zogeheten geldezel zijn pinpas of bankrekening uit te lenen aan criminelen.
02 oktober 2024
ING: ‘Helft van jongeren Gen Z heeft schulden’
Het gaat niet goed met de financiële gezondheid van de Nederlandse jongeren tussen de 16 en 27 jaar.
11 september 2024
Rabobank voortaan door het leven als ‘Onze bank’
Rabobank treedt voortaan naar buiten als ‘Onze bank’. De nieuwe tagline staat centraal in een nieuwe merkcampagne waarin ‘Onze Bank’ nog sterker wil inspelen op zijn coöperatieve mentaliteit.
05 september 2024
Slogans grootbanken slecht gewaardeerd onder verzekeringsklanten
“U tevreden, wij tevreden!” Het is de slogan van ZLM Verzekeringen die met een score van 8,56 als beste uit de test komt.
28 augustus 2024
BNG lanceert nieuw merkverhaal
BNG Bank heeft zijn nieuwe merkverhaal geïntroduceerd: ‘BNG – Bank van meerwaarde’. Hiermee wil de bank een nieuwe richting geven aan de bijdrage die het levert in de huidige maatschappij.
26 juni 2024
‘Buurtzaamheid’ centraal thema van nieuwe campagne RegioBank
Een leefbare buurt is een van de belangrijkste onderscheidende pijlers waar de RegioBank zich hard voor maakt.
27 maart 2024
ABN AMRO lanceert nieuwe campagne: ‘Voor ieder begin’
Optimisme, overtuiging, opwinding en een zekere spanning – het zijn de emoties die de kern vormen van de nieuwe merkcampagne van ABN AMRO die onlangs van start ging.
07 maart 2024
ING wederom op de vingers getikt door Reclame Code Commissie
ING is opnieuw door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt vanwege misleiding omtrent zijn duurzaamheidsbeleid in zijn reclames.
21 december 2023
Triodos lanceert fossielvrij sparen-campagne
Waar het afgelopen jaar de zestig grootste banken ter wereld zo’n €617 miljard aan fossiele bedrijven leenden, kiest Triodos voor een ander pad.
31 oktober 2023
Volksbank onderstreept sociale gezicht met nieuwe campagne
De Volksbank heeft een nieuwe landelijke campagne gelanceerd.
19 september 2023
ECB ontwerpt nieuwe biljetten, vraagt een ieder om mee te denken
Je favoriete vogel, rivier, historisch persoon of misschien zelfs gerecht – het zou zo maar kunnen prijken op de nieuwe eurobiljetten.
12 juli 2023
Kwart Nederlanders beschermt zichzelf niet volledig tegen online oplichting
Ondanks de vele online oplichtingspraktijken en de extra beveiligingsmaatregelen die banken hun klanten aanbieden, blijkt een groot deel van de consumenten er zelf niet alles aan te doen om criminele
13 juni 2023
ING op vingers getikt door Reclame Code Commissie
ING is door de Reclame Code Commissie verplicht om zijn commercial ‘Hoe we take action to fight climate change’ aan te passen; de reclamevideo van de bank over hun klimaatbeleid zou misleidend zijn.
22 mei 2023
Emotie nieuwe pijler in merkrichting ING
“Doen wat goed voelt, laat dat maar aan jou over.” Het is de nieuwe slogan van ING waarmee de bank de “emotionele connectie” met het merk wil verstevigen.
01 mei 2023
NVB lanceert ‘Samen sneller verduurzamen’
“Dorzettingsvermogen en geld op de juiste plekken.
23 maart 2023
The Lending Bean: Nieuwe podcast van Fyndoo belicht innovatie in leningen
Geld maakt niet gelukkig, maar vormt wel een belangrijke spil in het leven.
15 maart 2023
ING reageert op oproep en petitie Fossielvrij NL
‘Koning der dieren, stap uit olie en gas!’ Middels een advertentie in de Volkskrant (en bijbehorende petitie) roept Fossielvrij NL ING op om per direct te stoppen met het financieren van de olie- en gas
09 maart 2023
Radar neemt anti-witwaswet onder vuur
“Banken kijken mee naar al je transacties. En als zij die ongebruikelijk vinden dan stellen ze je vragen.
08 maart 2023
Minister van Financiën Sigrid Kaag op werkbezoek bij de Volksbank
Hoog bezoek voor de Volksbank afgelopen week. Niemand minder dan Sigrid Kaag kwam een kijkje in de keuken nemen bij zowel de SNS als ASN Bank.
23 februari 2023
Bank voor de klas: daarom werken banken samen aan financiёle educatie
Het is weer bijna zo ver: vanaf de landelijke Week van het geld in maart gaan honderden medewerkers van banken de klassen weer in.
15 februari 2023
‘Gezellig druk’ op Vrijwilligersplantsoen de Volksbank
Utrecht Centraal Station was op 6 december “de plek” waar vrijwilligers en vrijwilligerswerk volop de aandacht kregen. “Dat moet ook”, legt de Volksbank uit.
12 december 2022
Volksbank: ‘Deze winter zijn vrijwilligers noodzakelijker dan ooit’
Hoewel er in Nederland maar liefst zeven miljoen vrijwilligers actief zijn, bestaat er volgens de Volksbank nog altijd een schrijnend tekort aan vrijwilligers.
15 november 2022
NVB lanceert campagne ‘Frauderen, zo werkt het!’
“Pak de telefoon. Zet je meest betrouwbare-bankmedewerker-stem op. Zeg dat hun rekening in gevaar is. Bied ze een meekijkprogramma aan.
19 oktober 2022
Wereldrecord voor Mastercard met voetbalwedstrijd in de lucht
Mastercard neemt voetbal op hoog niveau wel erg serieus. Het betaaltechnologiebedrijf sleepte een Guiness World Record in de wacht met een wedstrijd op maar liefst 6166,1 meter hoogte.
30 september 2022
Welten steekt huisstijl in modern jasje: ‘Slash forward’
Welten is al dertig jaar een vertrouwd gezicht in de verbinding van professionals aan uitdagende opdrachten en banen in de financiële sector. De groep is inmiddels uitgegroeid tot meer dan 1.
19 september 2022
NVB start verduurzamingscampagne woningmarkt
De Nederlandse Vereniging van Banken is een campagne gestart die woningeigenaren er op moet wijzen dat hun bank of hypotheekverstrekker hen kan én wil helpen bij het verduurzamen van hun huis.
12 september 2022
Pay. voert rebranding door: ‘Achter elke betaling Pay.’
“We weten als geen ander dat de customer experience voorop staat en willen dat ook laten zien”, aldus Pay.
15 juli 2022
IIR benadrukt onafhankelijkheid met naamsverandering naar Outvie
Hoewel de Nederlandse afdeling van het Institute for International Research (IIR) al bijna dertig jaar onafhankelijk opereert, heeft het opleidings- en kennisinstituut zijn onafhankelijkheid nooit be
13 december 2021
De Volksbank lanceert campagne om vrijwilligerswerk te stimuleren
De wereld leunt sterk op vrijwilligers: sportclubs, de (mantel)zorg en goede doelen kunnen inmiddels niet meer zonder.
02 december 2021
Triodos start campagne ‘Made for Change’
“We zijn gemaakt voor verandering. Het is aan jou om iets toe te voegen. Op te bouwen of af te breken. You are made for change! Spreek je uit. Ga de boardroom in. Beleg in verandering.
29 juni 2021
Maaike Scholtens over de wervingscampagne van ABN AMRO: ‘Goed is niet goed genoeg’
“Nog geen 35% van onze top is vrouw, slechts 15% van onze hypotheken is duurzaam, Tikkie blijft niet eeuwig nieuw en we hebben witwassen nog steeds niet de wereld uit geholpen.
10 juni 2021
Verenigd Koninkrijk tikt Klarna op de vingers om onverantwoordelijke reclame
De Britse reclame-waakhond heeft online betaaldienstverlener Klarna op de vingers getikt vanwege een zogezegd ‘onverantwoordelijke’ campagne in het afgelopen jaar.
05 januari 2021
1
2
3
»