Citigroup wil aandeel in West-Europa uitbouwen
De Amerikaanse zakenbank Citigroup wil een grotere vinger in de pap van de Europese financiële markt. Citigroup gaat daarvoor de concurrentie aan met lokale banken die zich hoofdzakelijk richten op middelgrote bedrijven.
Om zijn wereldwijde marktaandeel te vergroten, heeft Citigroup dit jaar 25 nieuwe medewerkers aangenomen die zich richten op de Nederlandse, Belgische, Luxemburgse, Spaanse, Portugese en Italiaanse markten. De personeelsexpansie volgt na een succesvolle uitbreiding in Groot-Brittannië; het Britse team verwelkomende afgelopen jaar dertig nieuwe personeelsleden.
En dat heeft zich volgens Raymond Gatcliffe, Head of Citi Commercial Bank in EMEA, uitbetaald. “Citybank UK heeft het afgelopen jaar een omzetgroei met dubbele cijfers behaald en de Britse markt is dan ook erg belangrijk voor ons. Het geeft ons het vertrouwen om door te groeien in Europa.” Gatcliffe heeft daarbij de ambitieuze doelstelling gesteld om ook in de nieuwe landen een vergelijkbare groei te behalen. Tevens sluit hij niet uit dat het Europese personeelsbestand in de nabije toekomst verder uitgebreid wordt.
Citigroup wil zich in Europa richten op snelgroeiende fintech-bedrijven en op dochterondernemingen van grote internationale bedrijven die al gefinancierd worden door de bank. “Vooral fintech-ondernemers zijn ongeduldig en willen groeien in een tempo waar traditionele banken niet in mee gaan. Ze willen een financiële dienstverlening die snel, digitaal en wereldwijd is”, sluit Gatcliffe af.
Lees ook: Goldman Sachs ruikt kansen in Scandinavië