Mastercard neemt SaaS-techniek over van McDonald’s
Dynamic Yield – het bedrijf achter het ‘personalisatieplatform en besluitvormingsmachine’ van McDonald’s – is overgekocht door Mastercard. Het overgenomen Software-as-a-Service-platform maakt gebruik van geavanceerde AI en andere technologieën om geïndividualiseerde productaanbevelingen en aanbiedingen te leveren op basis van onder andere aankopen uit het verleden, tijdstip van de dag en trending producten.
McDonalds introduceerde de technologie van Dynamic Yield in 2019 om zijn McDrives en bestelschermen van het afhaalrestaurant te verbeteren. Het softwarebedrijf werkt in totaal met ruim 400 bedrijven in de detailhandel, financiële dienstverlening, reis- en restaurantbranche samen.
Mastercard legt uit dat de overname zijn klanten en partners zal helpen om te voldoen aan de toenemende vraag van consumenten naar een meer gepersonaliseerde ervaring. Het betaaltechnologiebedrijf stelt tevens dat het met behulp van het SaaS-platform een verenigd centrum voor “engagement en loyaliteit” kan creëren.
Het idee om een winkel binnen te gaan of een webpagina te openen die volledig op jou is afgestemd, is volgens Raj Seshadri (Mastercard- President Data & services) niet langer meer vergezocht. “Het is een realiteit die steeds meer merken inzetten en consumenten ook steeds meer verwachten. Met de expertise van Dynamic Yield en onze bedrijfsomvang kunnen we de verbindingen tussen de eindconsument en onze klanten naar nieuwe hoogten brengen.”