Ruim 240.000 MyOrder-betalingen bij WK Hockey 2014
Bezoekers aan het wereldkampioenschap hockey in Den Haag hebben volop gebruik gemaakt van MyOrder Cashless Betalen. Tijdens het WK is 244.000 keer betaald via de betaalsticker, het merendeel (211.000) in een van de horecagelegenheden.
Volledig cashless evenement
Met de betaalsticker van MyOrder konden bezoekers snel en gemakkelijk betalen bij de speciale terminals in de horeca en de shops van het WK (33.000 keer). Alleen op locaties waar grote bedragen werden afgerekend, konden bezoekers van het WK hockey ook met hun bankpas of creditcard terecht. Het WK is daarmee een volledig cashless evenement, waar niet met contant geld is betaald. Voordeel van cashless is dat betalen veel sneller gaat en de rijen bij restaurants en shops beter doorstromen.
MyOrder volop gebruikt
Tijdens het WK zijn ruim 60.000 betaalstickers uitgegeven, waarvan 33% is gebruikt als prepaidkaart. 66% is ter plekke gekoppeld aan de MyOrder-app, zodat het tegoed makkelijk via de smartphone kan worden aangevuld en beheerd. Door de betaalsticker op de smartphone te plakken en de app te installeren, wennen gebruikers bovendien aan het betalen met hun mobiele telefoon. De MyOrder-app is de afgelopen twee weken meer dan 40.000 keer gedownload en was daarmee de meest gedownloade gratis app in de App-store. Bij de oplaadpunten in het WK-dorp hebben bezoekers hun MyOrder-portemonnees in totaal 57.000 keer bijgevuld via een pinbetaling, met gemiddeld €38 . Hoe vaak tegoeden via de app zijn opgewaardeerd is niet bekend, evenmin is bekend hoeveel bezoekers er waren die al langer gebruik maken van de MyOrder-app.
Groei MyOrder locaties
Bezoekers kunnen ook na het WK gebruik blijven maken van hun MyOrder-portemonnee. Dat kan vanuit de MyOrder-App, of aan de kassa op 12.000 locaties waar MyOrder Cashless Betalen geaccepteerd wordt. Betalen via MyOrder Cashless Betalen met de inzet van een betaalsticker is vooral geschikt voor sportkantines, zorg- en onderwijsinstellingen en bedrijfsrestaurants, waarbij de snelheid van betalen belangrijk is. Afgelopen jaar groeide het aantal MyOrder-locaties van 4.000 naar ruim 12.000. Bij een toenemend aantal hockeyclubs wordt MyOrder Cashless Betalen al ingezet. De mobiele bestel- en betaaldienst MyOrder is een initiatief van Rabobank.