Mollie vult partnerprogramma aan met nieuw 'technologie-aanbod'

15 juli 2022 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Mollie heeft bekendgemaakt dat het van start wil gaan met een nieuw Technology Partner Program. Met dit programma wil de betaalverwerker SaaS-platformen (Software-as-a-Service) en technologiebedrijven helpen om hun klantenkring uit te breiden, nieuwe markten te betreden en de klantretentie te verbeteren.

Het Technology Partner Program moet aanbieders van SaaS-platformen voorzien van gerichte ondersteuning tijdens elk stadium. “Het doel is om hen een optimale ervaring te bieden door tools aan te reiken waarmee zij de groei van hun bedrijf kunnen versnellen”, aldus Mollie. Het programma bestaat uit verschillende partnerniveaus – hoe hoger het partnerniveau, hoe uitgebreider de voordelen (denk aan uitgebreidere ondersteuning, snellere groei en een breder scala aan hulpmiddelen).

Aanbieders van SaaS-platformen die kiezen voor een lidmaatschap van het programma kunnen hun technologie integreren met die van de partnergemeenschap van Mollie. Voorbeelden zijn integraties met ERP- en boekhoudsoftware, zoals Exact en Xentral, abonnements- en facturatiediensten zoals Chargebee en Recharge en CRM- en marketingdiensten zoals ActiveCampaign en LiveChat. Daarnaast is Mollie geïntegreerd met diverse softwareoplossingen voor verticale markten, waaronder reserveringen, ticketverkoop, horeca en retail.

Mollie vult partnerprogramma aan met nieuw 'technologie-aanbod?

Het Technology Partner Program maakt deel uit van het bredere aanbod van partnerprogramma’s van Mollie. De betaalverwerker lanceerde onlangs ook al zijn Agency Partner Program, dat specifiek gericht was op web- en digitale bureaus. Het programma trok ruim 3.000 deelnemers aan die gebruik wilde maken van de op maat gemaakte klantondersteuning, marketingtools en aanvullende informatie die nodig is om hun bedrijfsactiviteiten in Europa op te schalen.

“Samenwerking speelt een belangrijke rol in het succes van Mollie en in onze missie om uit te groeien tot de meest geliefde aanbieder van betalingsdiensten van de wereld”, legt CEO Shane Happach uit. “Ons nieuwe programma is ontwikkeld op basis van input en feedback van onze partners. Het laat onze toewijding zien aan hechte samenwerkingsverbanden die bijdragen aan snellere groei. We kijken ernaar uit om succesvolle nieuwe partnerships aan te gaan en verder te bouwen aan een ecosysteem van wereldformaat.”