Zoeken…
Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Klanttevredenheid nieuws
Een overzicht van Klanttevredenheid nieuws binnen de bankensector:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
InsingerGilissen
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Saxo
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Beleggen
2
Betalen
1
Cash & Liquidity Management
1
Hypotheek
4
Internet & Mobiel
1
Internetbankieren
1
Mobiel bankieren
1
Vermogensbeheer
2
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Beleidsadvies
6
Fraude
1
Human Resources
1
Informatie Technologie
7
Klantenservice / Callcenter
6
Marketing
1
Risk & Compliance
1
Sales & Advies
1
Software ontwikkeling
5
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Klanttevredenheid
75
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Cultuurverandering
1
Cybercrime
1
Cybersecurity
1
Duurzaam bankieren
5
Financiële educatie
3
Financiële gezondheid
1
Fintech
4
Innovatie
4
Klant centraal
10
Mobiele apps
1
Open finance
1
Podcasts
1
Sustainable finance
5
Toezicht
1
Veilig bankieren
1
Woningmarkt
2
Filters
Organisatie
Producten
Vakgebied
Klanttevredenheid
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
De toekomst van bankieren: Hoe hyper-personalisatie klantverwachtingen veranderd
Waar banken ooit vertrouwden op een generieke aanpak, is hyper-personalisatie nu dé drijfveer om klantenbinding en loyaliteit te bevorderen.
16 oktober 2024
‘In verbinding met de klant’ thema van tweede lunchbite Brunel
De Finance & Risk Businessline van Brunel organiseert op woensdag 16 oktober de digitale lunchbite ‘In verbinding met de klant’.
01 oktober 2024
Handelsbanken scoort wederom hoogst op klanttevredenheid
Voor het twaalfde jaar op rij is Handelsbanken door zijn klanten in Nederland beoordeeld als de bank met de hoogste klanttevredenheid.
26 september 2024
ABN AMRO verdubbelt aantal ‘Hulp bij Bankzaken Adviseurs’
Bankzaken kunnen steeds vaker én vollediger vanaf de eigen mobiele telefoon geregeld worden. Voor de één een zegen, voor de ander juist niet.
15 juli 2024
De Hypotheker uitgeroepen tot ‘Uitblinker in de Financiële Sector’
De Hypotheker mag zichzelf een uitblinker in de financiële sector noemen.
21 juni 2024
Bunq grijpt in na miljoenen schade door phishing
Bunq heeft aangekondigd zijn beveiligingsmaatregelen te versterken.
12 juni 2024
'Mensen zijn écht geholpen met écht contact'
Ga er maar aan staan: met drie merken al drie jaar op rij door consumenten gewaardeerd als de meest klantvriendelijke banken van Nederland. Zo’n prestatie behaal je niet van de ene op de andere dag.
03 juni 2024
Top drie klantvriendelijkste banken bestaat wederom uit Volksbank-merken
De drie banken die onder de paraplu van de Volksbank vallen, vormen dit jaar voor de derde keer op rij de top drie klantvriendelijkste banken van Nederland.
28 mei 2024
Helft van Nederlanders heeft vertrouwen in banken
Het vertrouwen in banken is toegenomen sinds 2012. Waar twaalf jaar geleden slechts 42% van alle Nederlanders vertrouwen had in banken, is dat vandaag de dag precies 50%.
28 mei 2024
ING-medewerkers mogen toch wel Fries praten
Een paar maanden geleden was er ophef over: medewerkers van ING mochten hun klanten niet in het Fries ontvangen. En dat terwijl het voor veel Nederlanders de voorkeurstaal is.
14 mei 2024
ASN Bank beschikt over beste positionering binnen financiële sector
ASN Bank heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Uitblinkers Financiële Sector’ van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
29 april 2024
ING binnen bancaire sector dé digital leader
ING geldt binnen de bancaire sector als dé digital leader, blijkt uit onderzoek van BearingPoint.
25 maart 2024
RegioBank alweer uitgeroepen tot beste bank van Nederland
Het is bijna geen verrassing meer te noemen; de Consumenten heeft de RegioBank alweer voor de zevende keer uitgeroepen tot de beste bank van Nederland.
17 november 2023
Banken zoeken samenwerking op om digitale kloof te verkleinen
De wereld digitaliseert steeds sneller en het is niet voor iedereen even makkelijk om dat proces het bij te benen.
23 oktober 2023
De ambivalente relatie tussen banken en hun klanten
Veel bedrijven ervaren dat klanten mondiger, kritischer en veeleisender worden. Zo ook banken. Juist zij ervaren een behoorlijke ambivalentie in hoe (on)tevreden hun klanten zijn.
27 september 2023
Handelsbanken scoort opnieuw hoogst in klanttevredenheidsonderzoek
Voor het elfde jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank.
26 september 2023
Moeten we klanten nog wel in hokjes plaatsen binnen private banking?
Katja Kok (ING Private Banking) is klaar met het labelen van klanten vanachter het bureau. In de private banking is dat alleen niet zo gebruikelijk.
10 juli 2023
Bankmerken de Volksbank opnieuw klantvriendelijkste banken van Nederland
De bankmerken van de Volksbank - ASN Bank, RegioBank en SNS
25 mei 2023
Het is 2023. Hebben banken nog steeds filialen nodig?
Het aantal bankfilialen is de afgelopen jaren behoorlijk afgenomen. Of banken daar goed aan hebben gedaan is echter de vraag.
03 mei 2023
‘Traditionele banken dreigen relevantie in dagelijks leven consument te verliezen’
Een korting hier, een vrijstelling daar of een snelle en gemakkelijke inschrijving – om de zoveel tijd slaagt er een nieuw digitaal gefocust bedrijf erin om consumenten voor een lening of een lopende
21 april 2023
IEX maakt trotse winnaars Gouden Stier Awards bekend
Onder andere Delen Private Bank (beste Private Bank), Lynx (beste Broker) en ABN AMRO (Publieksprijs Beleggingsinstelling) zijn met hun neus in de boter gevallen bij de Gouden Stier Awards van IEX.
20 maart 2023
The Lending Bean: Nieuwe podcast van Fyndoo belicht innovatie in leningen
Geld maakt niet gelukkig, maar vormt wel een belangrijke spil in het leven.
15 maart 2023
Alpina opent communicatiekanalen voor doven en slechthorenden
Om het leven van doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking gemakkelijker te maken, heeft Alpina de Tolkcontact Telefonie van Berengroep in gebruik genomen.
15 maart 2023
Jongvolwassen vinden belastingaangifte niet makkelijk (en ook niet leuk)
“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.” De slogan van de Belastingdienst geldt blijkbaar niet voor iedereen.
02 maart 2023
Vier tips om de klantbeleving te optimaliseren
Wil jij de klantbeleving van jouw financiële organisatie versterken? Maak gebruik van de beschikbare klantdata om jouw relatie met de klant verder uit te diepen.
20 februari 2023
ING’s ‘Meer op maat’ moet klanten financieel fit maken
Om de financiële gezondheid van zijn klanten te verbeteren heeft ING heeft ‘Meer op maat’ gelanceerd; een nieuwe functie waarmee de bank zijn klanten persoonlijke tips geeft om meer controle over hun
15 februari 2023
‘Vijf stappen om de klant centraal te stellen’
De afgelopen drie jaar heeft EY middels zijn Future Consumer Index uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe de toekomstige consument eruit zou kunnen zien.
15 februari 2023
ING verlaagt daglimiet app naar €2000
Om de financiële schade van oplichters te beperken heeft ING de standaard daglimiet in zijn app verlaagd van €5.000 naar €2.000.
09 februari 2023
Scandinavische DNB ‘leidt’ eigen AI-chatbots op
DNB heeft met behulp van het AI-platform ‘Boost.ai’ bijna de helft van al zijn chatverkeer geautomatiseerd.
06 januari 2023
Van reactief naar proactief bankieren – zes tips om uw klanten beter van dienst te zijn
Klantenservice is een essentieel onderdeel van elke succesvolle financiële instelling. Het is een manier om uw bedrijf te onderscheiden en merkbewustzijn bij de klant te creëren.
14 december 2022
'Bellen en betalen tegelijkertijd? Dacht het niet!'
“Let op! Er zijn criminelen actief. We zien dat je belt en tegelijkertijd een betaling wilt doen. Voor je eigen veiligheid kun je nu niet betalen.
02 december 2022
Een luisterend oor voor de grootste behoefte van uw klanten: 'Kan ik alstublieft met iemand spreken?'
Met de pandemie en de daaruit voortvloeiende lockdowns en restricties over de hele wereld, moesten klanten de voorbije jaren noodgedwongen digitale kanalen gebruiken.
01 december 2022
1
2
3
»