Zoeken…
Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Klanttevredenheid nieuws
Een overzicht van Klanttevredenheid nieuws binnen de bankensector:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
ASN Bank
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
Mastercard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
NWB Bank
Openbank
Rabobank
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Beleggen
3
Betalen
1
Cash & Liquidity Management
1
Hypotheek
4
Internet & Mobiel
1
Internetbankieren
1
Mobiel bankieren
1
Vermogensbeheer
3
Verzekeringen
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Beleidsadvies
6
Fraude
1
Human Resources
1
Informatie Technologie
8
Klantenservice / Callcenter
10
Marketing
1
Risk & Compliance
2
Sales & Advies
1
Software ontwikkeling
5
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Diversiteit
4
Evenementen
2
Financiële cijfers
1
Interviews
4
Klanttevredenheid
82
Mediacampagnes
1
MVO-activiteiten
3
Opmerkelijk
3
Ranking & Awards
20
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
AI
1
Cultuurverandering
1
Cybercrime
1
Cybersecurity
1
Duurzaam bankieren
5
Financiële educatie
3
Financiële gezondheid
1
Fintech
4
Innovatie
4
Klant centraal
10
Mobiele apps
2
Open finance
1
Podcasts
1
Sustainable finance
5
Toezicht
1
Veilig bankieren
1
Woningmarkt
2
Filters
Organisatie
Producten
Vakgebied
Klanttevredenheid
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
Hoe slimme automatisering onboarding versnelt en klantbeleving verbetert
Een stroperig onboardingproces is funest voor de klantrelatie. In het beste geval start je met een valse noot en loop je meteen achter de feiten aan.
25 november 2025
IEX Gouden Stier 2025 presenteert de tien genomineerden
IEX heeft de tien brokers bekendgemaakt die kans maken op de Gouden Stier 2025. De selectie is gebaseerd op een grootschalig onderzoek onder ruim 8.700 particuliere beleggers.
03 november 2025
Online bankieren in je eigen taal
Online bankieren is snel, efficiënt en goedkoop, maar dreigt steeds onpersoonlijker te worden.
01 oktober 2025
Van logge systemen naar slimme agenten: de belofte van Agentic AI
Na de opkomst van generatieve AI, die op basis van input zelf content kan creëren, dient de volgende, potentieel nog impactvollere stap in kunstmatige intelligentie zich aan: agentic AI.
06 augustus 2025
Digitaal achterblijven is geen optie meer voor verzekeraars
Wie vandaag een verzekering afsluit, verwacht meer dan een formulier en een polisblad. Mensen willen een realtime inzicht, directe online schadeafhandeling en een prettige digitale ervaring.
24 juni 2025
Teleurstellende ervaring met betaalkaarten leidt tot verminderde klantloyaliteit
Retailbanken hebben wereldwijd moeite om effectief in te spelen op de eisen en wensen van zogeheten digital-natives (stedelijke klanten tussen de 18 en 45 jaar).
25 maart 2025
Bunq lanceert bunq Points
Bunq heeft bunq Points gelanceerd; een loyaliteitsprogramma om zijn klanten te belonen voor het dagelijks gebruik van hun rekening.
30 december 2024
De toekomst van bankieren: Hoe hyper-personalisatie klantverwachtingen veranderd
Waar banken ooit vertrouwden op een generieke aanpak, is hyper-personalisatie nu dé drijfveer om klantenbinding en loyaliteit te bevorderen.
16 oktober 2024
‘In verbinding met de klant’ thema van tweede lunchbite Brunel
De Finance & Risk Businessline van Brunel organiseert op woensdag 16 oktober de digitale lunchbite ‘In verbinding met de klant’.
01 oktober 2024
Handelsbanken scoort wederom hoogst op klanttevredenheid
Voor het twaalfde jaar op rij is Handelsbanken door zijn klanten in Nederland beoordeeld als de bank met de hoogste klanttevredenheid.
26 september 2024
ABN AMRO verdubbelt aantal ‘Hulp bij Bankzaken Adviseurs’
Bankzaken kunnen steeds vaker én vollediger vanaf de eigen mobiele telefoon geregeld worden. Voor de één een zegen, voor de ander juist niet.
15 juli 2024
De Hypotheker uitgeroepen tot ‘Uitblinker in de Financiële Sector’
De Hypotheker mag zichzelf een uitblinker in de financiële sector noemen.
21 juni 2024
Bunq grijpt in na miljoenen schade door phishing
Bunq heeft aangekondigd zijn beveiligingsmaatregelen te versterken.
12 juni 2024
'Mensen zijn écht geholpen met écht contact'
Ga er maar aan staan: met drie merken al drie jaar op rij door consumenten gewaardeerd als de meest klantvriendelijke banken van Nederland. Zo’n prestatie behaal je niet van de ene op de andere dag.
03 juni 2024
Top drie klantvriendelijkste banken bestaat wederom uit Volksbank-merken
De drie banken die onder de paraplu van de Volksbank vallen, vormen dit jaar voor de derde keer op rij de top drie klantvriendelijkste banken van Nederland.
28 mei 2024
Helft van Nederlanders heeft vertrouwen in banken
Het vertrouwen in banken is toegenomen sinds 2012. Waar twaalf jaar geleden slechts 42% van alle Nederlanders vertrouwen had in banken, is dat vandaag de dag precies 50%.
28 mei 2024
ING-medewerkers mogen toch wel Fries praten
Een paar maanden geleden was er ophef over: medewerkers van ING mochten hun klanten niet in het Fries ontvangen. En dat terwijl het voor veel Nederlanders de voorkeurstaal is.
14 mei 2024
ASN Bank beschikt over beste positionering binnen financiële sector
ASN Bank heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Uitblinkers Financiële Sector’ van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
29 april 2024
ING binnen bancaire sector dé digital leader
ING geldt binnen de bancaire sector als dé digital leader, blijkt uit onderzoek van BearingPoint.
25 maart 2024
RegioBank alweer uitgeroepen tot beste bank van Nederland
Het is bijna geen verrassing meer te noemen; de Consumenten heeft de RegioBank alweer voor de zevende keer uitgeroepen tot de beste bank van Nederland.
17 november 2023
Banken zoeken samenwerking op om digitale kloof te verkleinen
De wereld digitaliseert steeds sneller en het is niet voor iedereen even makkelijk om dat proces het bij te benen.
23 oktober 2023
De ambivalente relatie tussen banken en hun klanten
Veel bedrijven ervaren dat klanten mondiger, kritischer en veeleisender worden. Zo ook banken. Juist zij ervaren een behoorlijke ambivalentie in hoe (on)tevreden hun klanten zijn.
27 september 2023
Handelsbanken scoort opnieuw hoogst in klanttevredenheidsonderzoek
Voor het elfde jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank.
26 september 2023
Moeten we klanten nog wel in hokjes plaatsen binnen private banking?
Katja Kok (ING Private Banking) is klaar met het labelen van klanten vanachter het bureau. In de private banking is dat alleen niet zo gebruikelijk.
10 juli 2023
Bankmerken de Volksbank opnieuw klantvriendelijkste banken van Nederland
De bankmerken van de Volksbank - ASN Bank, RegioBank en SNS
25 mei 2023
Het is 2023. Hebben banken nog steeds filialen nodig?
Het aantal bankfilialen is de afgelopen jaren behoorlijk afgenomen. Of banken daar goed aan hebben gedaan is echter de vraag.
03 mei 2023
‘Traditionele banken dreigen relevantie in dagelijks leven consument te verliezen’
Een korting hier, een vrijstelling daar of een snelle en gemakkelijke inschrijving – om de zoveel tijd slaagt er een nieuw digitaal gefocust bedrijf erin om consumenten voor een lening of een lopende
21 april 2023
IEX maakt trotse winnaars Gouden Stier Awards bekend
Onder andere Delen Private Bank (beste Private Bank), Lynx (beste Broker) en ABN AMRO (Publieksprijs Beleggingsinstelling) zijn met hun neus in de boter gevallen bij de Gouden Stier Awards van IEX.
20 maart 2023
The Lending Bean: Nieuwe podcast van Fyndoo belicht innovatie in leningen
Geld maakt niet gelukkig, maar vormt wel een belangrijke spil in het leven.
15 maart 2023
Alpina opent communicatiekanalen voor doven en slechthorenden
Om het leven van doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking gemakkelijker te maken, heeft Alpina de Tolkcontact Telefonie van Berengroep in gebruik genomen.
15 maart 2023
Jongvolwassen vinden belastingaangifte niet makkelijk (en ook niet leuk)
“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.” De slogan van de Belastingdienst geldt blijkbaar niet voor iedereen.
02 maart 2023
Vier tips om de klantbeleving te optimaliseren
Wil jij de klantbeleving van jouw financiële organisatie versterken? Maak gebruik van de beschikbare klantdata om jouw relatie met de klant verder uit te diepen.
20 februari 2023
1
2
3
»