Pay. voert rebranding door: ‘Achter elke betaling Pay.’

15 juli 2022 Banken.nl 1 min. leestijd
Meer nieuws over

“We weten als geen ander dat de customer experience voorop staat en willen dat ook laten zien”, aldus Pay. Het PSP-bedrijf vond het dan ook hoog tijd worden voor een compleet nieuwe uitstraling – inclusief brand, website en slogan – die bij de status van het merk past: ‘Achter elke betaling Pay.’

Wat Priscilla Fleur Hellemons betreft zit de nieuwe jas als gegoten. De Head of Marketing van Pay. legt uit dat het bedrijf een krachtig, eigen en tijdloos logo heeft laten ontwikkelen dat “past bij een marktleider, onze kernwaarden en onze doelgroep.”

“Onze naam is uiteraard hetzelfde gebleven: Pay. -  kort, krachtig en het zegt meteen wat we doen. Verder is alles aangepast. We hebben naast een nieuw logo ook een nieuwe font en nieuwe kleuren die echt passen bij een A-merk. Ik denk dat we daarmee laten zien dat we ons onderscheiden in de markt en dat we een innovatieve speler zijn in dit speelveld.” 

Pay. voert rebranding door: ‘Achter elke betaling Pay.’

PAY-CCO Menne Mennes legt uit dat de nieuwe slogan ook staat voor de ambitie van Pay.: het volledig ontzorgen van  bedrijven bij alles omtrent hun betalingen. "Met onze nieuwe slogan, 'achter elke betaling, Pay.' willen we laten zien dat je altijd bij ons terecht kunt, op welke manier je ook wilt betalen - omnichannel, online, in-app of in-store." 

Het PSP-bedrijf positioneert zichzelf als zogenaamde ‘linking-pin’ tussen de online en offline wereld waar veel ondernemers in werken. Mennes legt uit dat de combinatie van online en offline diensten een effectieve manier is gebleken om te bouwen aan een goede klantrelatie en hoge conversie.

“Het aantal betaalmethoden groeit met de dag en klanten hebben daarbinnen een persoonlijke voorkeur. Met Pay. achter elke betaling, houden ondernemers overzicht over het complexe betaallandschap én kunnen ze hun omzet eenvoudig verhogen door realtime inzichten in het betaalgedrag van hun klanten”, aldus Mennes.