9 Rabo-klanten gaan Circular Economy Challenge aan
Negen grootzakelijke Rabobank-klanten zijn vanaf 3 juli 2014 een jaar lang de Circular Economy Challenge aangegaan. Het doel is ideeën uit de circulaire economie te gebruiken om nieuwe zakelijke kansen te creëren. Rabobank liet eerder dit jaar weten het belangrijk te vinden dat de kansen van de circulaire economie worden benut en wil met dit initiatief hier een bijdrage aan leveren.
Circular Economy Challenge
Samen met een aantal partners is de Rabobank Circular Economy Challenge ontwikkeld: een programma van een jaar dat ondernemers helpt de kansen van de circulaire economie te verzilveren. 'De CE Challenge moet de deelnemende bedrijven inzicht bieden waar hun kansen en knelpunten liggen in de circulaire economie’, zegt Eric Saris, directeur Rabobank Corporate Clients. Negen grootzakelijke Rabobank-klanten uit de sectoren food & agri en automotive doen mee aan de challenge.
Voorloper op het gebied van de circulaire economie
‘Het is belangrijk dat we de kansen van de circulaire economie benutten’, vindt Bas Rüter, directeur Duurzaamheid bij Rabobank Nederland. ‘Wij zijn een voorloper onder de financiële dienstverleners door op deze schaal met onze klanten concreet aan de slag te gaan op het gebied van de circulaire economie. Het is belangrijk dat we daadkrachtig zijn als het gaat om duurzaamheid. Daar getuigt de CE Challenge van.’ Het programma is tot stand gekomen met medewerking van andere voorlopers: De Lage Landen, Circle Economy, MVO Nederland en Royal HaskoningDHV. Deze partners hebben een actieve rol in de begeleiding van de bedrijven in hun transitie naar een circulair business model.
Gerelateerde berichten
Rabobank: Circulaire economie biedt kansen
Lokale Rabobanken stimuleren circulair denken