Redmore versterkt Performance Center met komst Anneke Olthuis
Om de groei van het Performance Center kracht bij te zetten heeft Redmore de benoeming van Anneke Olthuis als Manager Business Development aangekondigd. In deze hoedanigheid wordt Olthuis verantwoordelijk voor de verdere groei en succesvolle executie van projecten binnen het Performance Center (PFC).
Met haar achtergrond in accountmanagement en Strategie & Innovatie bij Rabobank en haar recente ervaring bij Deloitte, brengt Olthuis volgens PFC-Manager Mirjam van Genderen een unieke combinatie van vaardigheden en expertise mee naar haar nieuwe rol. “Haar diepgaande kennis van de financiële sector en haar vermogen om innovatieve oplossingen te vinden voor complexe uitdagingen zullen van waarde zijn voor het team en voor onze opdrachtgevers.”
Redmore’s Performance Center moet opdrachtgevers zoals banken, verzekeraars en pensioenfondsen de zekerheid geven dat zij hun operatie of projectomgeving kunnen opschalen – in een krappe arbeidsmarkt – wanneer dat nodig is. Hierbij moet gedacht worden aan flexibele en schaalbare support op thema’s zoals hypotheken, verzekeren, pensioenen, compliance en sociale regelingen.
Olthuis laat weten mooie kansen te zien om maatwerkoplossingen te bieden met het PFC. “Onze werkwijze is zeer flexibel”, legt ze uit. “We hebben een grote pool van hoogopgeleide consultants met diepgaande kennis van de markt en een volledig ingerichte locatie in Utrecht waardoor we in korte tijd de projectteams up & running hebben. Dat zijn belangrijke ingrediënten waarmee we opdrachtgevers helpen om effectief te reageren op snel veranderende marktomstandigheden.”
Trackrecord
Actuele voorbeelden van uitdagingen waar het PFC opdrachtgevers bij ondersteunt zijn de implementatie van de Wet toekomst pensioenen en KYC . Van Genderen verwacht grote uitdagingen, en wijst op het trackrecord van het Performance Center bij soortgelijke dossiers:
“We weten dat pensioenfondsen een flinke klus staat te wachten met de Wtp. Daarnaast blijft KYC een hot topic bij onze bancaire opdrachtgevers”, legt de PFC Manager uit. “De transitie naar een nieuw pensioenstelsel en een efficiënt beheer van KYC-processen zorgen naar verwachting beide voor sterke fluctuaties in de workload bij banken en pensioenorganisaties.”
Het PFC heeft volgens Van Genderen de afgelopen jaren bewezen dat de tijdelijke of structurele ondersteuning van dit soort processen en projecten naast ontzorging resulteert in een verbeterde performance en efficiëntie.
Uitdagingen
Desondanks voorzien Olthuis en Van Genderen voor de Wtp-transitie ook uitdagingen, waaronder voldoende beheersing van de nieuwe regels en producten bij personeel. Zeker als het gaat om een verandering die ook om actie vraagt van de klant is het volgens Olthuis belangrijk dat pensioenspecialisten tijdig zijn bijgeschoold, de wijzigingen goed kunnen uitleggen en deelnemers echt kunnen activeren.
“Ook de kwaliteit van data, van processen en het grondig testen van de gebruiksvriendelijkheid van systemen is cruciaal”, vult Van Genderen aan. “Alles bij elkaar zijn er communicatieve vakspecialisten, business change managers en IT’ers nodig voor een succesvolle transitie. Binnen de Redmore groep hebben we al die disciplines in huis en beschikbaar voor het Performance Center.”