Revolut lanceert nieuwe beveiligingsfunctie Vermogensbescherming
Revolut heeft Vermogensbescherming geïntroduceerd, een nieuwe functie om geld van klanten te beschermen tegen zakkenrollers en telefoondieven.
De nieuwe, innovatieve functie biedt een extra laag identiteitsverificatie en is ontworpen om te voorkomen dat dieven toegang krijgen tot geld dat klanten van Revolut in ‘Pockets’, in de Revolut-app opzij zetten. Vermogensbescherming is ontwikkeld om te helpen in situaties waarbij een ontgrendelde telefoon is gestolen of wanneer het wachtwoord en de gezichtsherkenning zijn gecompromitteerd.
De functie verifieert de identiteit van de gebruiker aan de hand van selfie ID-controles, die werden gedaan tijdens de initiële aanmelding bij Revolut. Dit voorkomt dat fraudeurs geld overschrijven vanuit Pockets, zelfs als de beveiliging van de telefoon is doorbroken.
De lancering van Vermogensbescherming komt op een strategisch moment, vlak voor het drukke zomerseizoen vol reizen en festivals, waarin er vaak een hoger risico is op telefoondiefstal.
Revolut is een van de eerste banken die deze geavanceerde gezichtstechnologie implementeert. Hiermee speelt het bedrijf in op de toename van zakkenrollerij en de techniek van ‘shoulder-surfing’, waarbij criminelen wachtwoorden afkijken en gebruiken om beveiligingsmaatregelen te omzeilen.
Vermogensbescherming wordt gelanceerd als onderdeel van Revolut Secure, een bundel van geavanceerde beveiligingsfuncties, die klanten meer controle geven over de bescherming van hun geld. Ook achter de schermen biedt Revolut bescherming, waaronder met AI-modellen en een team van meer dan 4.000 experts in anti-financiële criminaliteit.
Vorig jaar is het Revolut naar eigen zeggen gelukt om meer dan £475 miljoen aan potentiële frauduleuze transacties te voorkomen.
Woody Malouf, Head of Financial Crime bij Revolut, over de nieuwe dienst: “We nemen fraude en financieel verlies zeer ernstig. Het aantal telefoondiefstallen neemt helaas toe. Vermogensbescherming is ontwikkeld om diefstal tegen te gaan door onze klanten een extra beveiligingslaag te bieden. Onze klanten kunnen gerust zijn dat hun geld veilig is, zelfs als hun telefoon zoekraakt of wordt gestolen.”