ABN AMRO en Triodos doen mee aan Low Car Diet 2014
Dit jaar doen 10 medewerkers van ABN AMRO en 11 medewerkers van Triodos Bank mee aan het Low Car Diet 2014. Zij laten van 10 september tot 10 oktober hun auto zoveel mogelijk staan en gaan kennis maken met een meer duurzame wijze van reizen, zoals met de trein, fiets of deelauto. In totaal kent het Low Car Diet 2014 1.100 deelnemers, waaronder Matthijs Bierman (directeur Triodos Bank) en Johan van Hall (Chief Operating Officer ABN AMRO).
Low Car Diet 2014
Staatssecretaris Mansveld gaf 10 september het startschot voor Low Car Diet 2014. Het doel van Low Car Diet is om zoveel mogelijk bedrijven en organisaties op een positieve manier kennis te laten maken met duurzame mobiliteit en ze te ondersteunen bij de implementatie in de bedrijfsvoering. Dit jaar duurt de actie 30 dagen van 10 september tot 10 oktober.
1.100 professionals op autodieet
Meer dan 100 bedrijven en een recordaantal van 1100 deelnemers, waaronder 100 directeuren, doen mee aan Low Car Diet 2014. Vanuit de bankensector hebben medewerkers van ABN AMRO en Triodos Bank zich ingeschreven voor de editie van dit jaar.
ABN AMRO: 10 deelnemers
- Johan van Hall
- Santhosh Pillai
- Rouschop
- N Dijkman
- R Kooloos
- Henk Bosma
- Ton Hagens
- Gert-Jan Meppelink
- Karlijn van den Berg
- Corina van Rijn
Triodos Bank: 11 deelnemers
- Matthijs Bierman
- Abdel Chaouch
- Rita de Boer
- Ertan Erdem
- Samira Helmy
- Stefan Janssen
- Alexander Knottenbelt
- Merijn Landman
- Joep Peters
- Steven Rietberg
- Jacqueline van Voorthuizen
Delen, lenen en flexplekken
Het ‘Low Car Diet’ initiatief is bedacht in de VS en heeft al meerdere edities achter de rug. De Nederlandse variant is een initiatief van Urgenda en wordt ondersteund door diverse organisaties, zoals de Nederlandse Spoorwegen, Greenwheels, Regus en diverse vervoersorganisaties.
Marjan Minnesma, Directeur Stichting Urgenda: 'Het Low Car Diet is een speeddate om achter elkaar nieuwe vormen vervoer uit te proberen. Een auto staat gemiddeld 22, 23 uur per etmaal stil en vormt een relatief hoge kostenpost voor veel organisaties. Dit dieet is een opfrisser omdat het deelnemers allerlei nieuwe inzichten oplevert. Delen, lenen en flexplekken zijn ook veel goedkoper, schoner en geven ons meer ruimte op de weg en in de stad.'