5 bankiers in de Marketing Top 100 van 2015

26 maart 2015 Banken.nl

Op 19 maart vond de uitreiking plaats van de Dutch Marketing Awards. Tijdens dit event zijn awards uitgereikt aan marketeers en organisaties die opvallen door kwaliteit, originaliteit en/of resultaat. In de ranglijst voor beste marketeer van Nederland staan 5 bankiers: Vincent van den Boogert (ING), Roel Welsing (Triodos), Leslie Hogeveen (Knab), Patrick Kuijsters (SNS) en Annemarie Rosebeek (ABN AMRO MeesPierson).

Marketeer of Year

Dit jaar is de Marketeer of the Year-prijs voor de veertiende keer uitgereikt. Belangrijke criteria voor de toekenning van de titel zijn effectiviteit, innovatie en persoonlijkheid. Erik van Engelen, commercieel directeur van Energiebedrijf Eneco, is gekozen tot opvolger van Roel Welsing van Triodos en mag zich een jaar lang Marketeer of the Year noemen. Naast Van Engelen waren ook Pieter Zwart (Coolblue), Marco Aarnink (Drukwerkdeal), Matthijs Moeken (Jumbo) en Vincent van den Boogert (ING) genomineerd.

In de Marketing Top 100 van 2015 staan 5 bankiers: 3. Vincent van den Boogert (ING), 6. Roel Welsing (Triodos), 24. Leslie Hogeveen (knab), 58. Patrick Kuijsters (SNS) en 92. Annemarie Rosebeek (ABN AMRO MeesPierson).

5 bankiers in de Marketing Top 100 van 2015

Marketing Top 100

De jaarlijkse ranglijst van de beste Nederlandse marketeers ziet er dit jaar als volgt uit:

1.            Marketeer of the Year - Erik van Engelen, commercieel directeur Eneco
2             Marco Aarnink – managing director Drukwerkdeal.nl
3             Vincent van den Boogert – directeur Particulier ING Nederland
4             Matthijs Moeken – directeur marketing Jumbo
5             Pieter Zwart – entrepreneur en ceo Coolblue
6             Roel Welsing – marketingdirecteur Triodos
7             Ronald van der Mark – ceo Action
8             Bart van de Nieuwenhof – ceo La Place
9             Thecla Schaeffer – cmo G-Star
10           Coen Olde Olthof – senior vice president marketing & online KPN
11           Bart Kuppens – vice-president marketing Unilever Benelux
12           René Repko – cmo Rituals
13           Rosella Passier – manager marketing Efteling
14           Jos Van Haastrecht – director global brand, digital and communications DSM
15           Ludo Voorn – directeur marketing PostNL
16           Richard Zijlma – general manager Amsterdam Dance Event (ADE)
17           Marjolijn Meynen – hoofd communicatie & marketing Rijksmuseum
18           Daan Noordeloos – manager marketing & customer strategies Transavia
19           Bob Stehmann –cmo ASR
20           Robert Bohemen – cmo de Bijenkorf
21           Nico Rijkhoff – director brand & communications Ziggo
22           Edwin Rietkerk – head of marketing Robeco
23           Jeroen Hubert – countrymanager marketing Ikea
24           Leslie Hogeveen – head of (digital) marketing & e-commerce Knab
25           Noor Cloo – marketingdirecteur Ziggo
26           Jacqueline Smit – ceo 538 Group
27           Marco Kind – cco consumer T-Mobile Nederland
28           Erik-Jan Gelink – (voormalig) cco Sanoma
29           Robert Collignon – senior vice president brand & customer strategy Aegon     
30           Alexander Klopping & Marten Blankesteijn – Oprichters Blendle
31           Marieke Heesakkers – marketingmanager Berkvens Deursystemen
32           Jean-Paul Schaddé van Dooren - Marketingspecialist FloraHolland
33           Bram Westenbrink – marketingdirecteur Heineken
34           Tex Gunning – ceo TNT Express
35           Frits van Hout – cmo ASML
36           Adriaan Thierry  – executive vice president Ahold
37           Geert Mol  – global marketing solutions & client partner Facebook
38           Niek Jan van Damme  – lid raad van bestuur Deutsche Telekom
39           Aleks Fiege  – marketing director Unox Unilever
40           Frans Cornelis  – cmo Randstad Holding
41           Jitse Groen  – ceo Thuisbezorgd en Takeaway
42           Rob Heesen Hema  – executive director buying & merchandising Hema
43           Philip Lacor  – director enterprise business unit Vodafone Duitsland
44           Pim van der Feltz  – ceo Google Benelux
45           Ard Bossema  – head shoppermarketing digital & e-commerce Grolsch
46           Martijn van der Zee  – marketingdirecteur Suitsupply
47           Derk Hendriksen  – general manager Ekocenter Coca-Cola Company
48           Frank Weijers  – Executive vice president & general manager Unilever Benelux
49           Leon Broer –  directeur marketing & NPD Peijnenburg
50           Jorieke de Vries  – marketingmanager Lidl
51           Harmen Treep  – commercieel directeur Axa Bike security
52           Tim Lammers  – marketingmanager Burgers Zoo
53           Henk Jan Beltman – cco (chief chocolate officer) Tony Chocolonely
54           Ronald Velten  – marketing director, global technology services Europe IBM
55           Paul Woltering  – global marketing director Akzo Nobel
56           Oscar Diele  – senior e-commerce professional TNT
57           Ronald van Zetten  – ceo Hema
58           Patrick Kuijsters  – director marketing & online SNS
59           Suzanne Ekel  – cmo Twitter
60           Olle Peters Business  – innovation manager Manutan
61           Boukje Bügel  – directeur retail & services NS Stations
62           Martine Husmann  – directeur Telfort
63           Richard Franken  – commercial director Trigion
64           Albert Jaap van Santbrink  – ceo Terre Des Hommes               
65           Koen Brakenhoff  – hoofd marketing Mauritshuis
66           Thomas van Schaik – global brand director adidas
67           Jacques Kuyf  – chief commercial officer Stage Entertainment (Van den Ende)
68           Michel Schaeffer – marketing director BOL.com
69           Dorkas Koenen – chief marketing officer Essent
70           Peter Zijlstra – Manager- marketing & brand communication Mercedes-Benz NL
71           Erland Galjaard – programmadirecteur RTL
72           Mark Appel – global marketing director cloud solutions Exact
73           Willem-Albert Bol – manager advertising bij Persgroep Advertising
74           Jeroen Coenen  – head of marketing Northern Europe Salesforce
75           Janine Bos – directeur marketing & communicatie Randstad Groep Nederland
76           Peer Swinkels ­ – bestuurslid NL Brouwers, marketingverantwoordelijke Bavaria
77           Frenkel Denie  – director dairy based beverage EMEA Friesland Campina
78           Frank Houben – director communications & corporate identity KLM
79           Hanneke Faber – chief commercial officer Ahold
80           Hans Böhm – Global Cider Director Heineken
81           René Jaspers – director marketing & business insights Mc Donald’s Nederland
82           Hans Blom – vice president producten, marketing en innovatie Ziggo/UPC
83           Marieke Visser – directeur marketing en nationale beurzen Amsterdam RAI
84           Alfred Levi – senior vice president marketing & media Ahold
85           Joris Aperghis – ceo WE Fashion
86           Maarten Vernooij – marketingdirecteur Philips Lighting Benelux
87           Ernesto Kerkhof  – marketingdirecteur  Arla Foods NL
88           Hans Ouwendijk – ceo Vlisco
89           Inge Metz – manager marketing & fundraising van Stichting ALS Nederland
90           Tim de Groot –  marketingdirecteur Miele
91           Hugo van der Spek  – marketingmanager Peerby
92           Annemarie Rosebeek  – directeur marketing ABN Amro MeesPierson
93           Bente Bollmann – marketingmanager Lowlands, Pitch en Down The Rabbit Hole
94           Rob Peeters – managing director Desso
95           Margriet van Zijl – director marketing & innovation Auping
96           Luc Suykens  – marketing director Procter & Gamble
97           Matthijs van der Meer – marketeer Stichting CPNB
98           Johan den Bakker – marketingmanager Europe & Africa Shell
99           Felix Tenniglo – managing partner Inshared
100         Marga Mathijsen ­ –  vice president brand development foods North Asia Unilever

Dutch Marketing Awards
De Dutch Marketing Awards wordt jaarlijks georganiseerd door NIMA en Adfo Groep ondersteund door PIM, MEC en Marketing Associatie Nederland.