Zoeken…
Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Marketing nieuws
Een overzicht van nieuws, trends en onderzoek op het gebied van Marketing:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
BNP Paribas
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
InsingerGilissen
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Betalen
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Marketing
46
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Benoemingen
3
Diversiteit
1
Interviews
1
Klanttevredenheid
1
Mediacampagnes
9
MVO-activiteiten
1
Opmerkelijk
1
Partnerships
1
Ranking & Awards
9
Sponsoring
1
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Duurzaam bankieren
1
Innovatie
1
Klant centraal
1
Mobiele apps
1
Social media
3
Sustainable finance
1
Toezicht
1
Wet- en Regelgeving
1
Filters
Organisatie
Producten
Marketing
Bankensector
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
Buckaroo lanceert Paying Attention: betalen verdient oprechte aandacht
Buckaroo heeft zijn nieuwe merkbelofte gelanceerd: ‘Paying Attention’, waarmee het benadrukt dat betalen om meer draait dan enkel de technologie.
23 oktober 2024
ING binnen bancaire sector dé digital leader
ING geldt binnen de bancaire sector als dé digital leader, blijkt uit onderzoek van BearingPoint.
25 maart 2024
Cognito rondt Duitse overname af
Cognito heeft de volledige overname van Westend Medien afgerond. Het internationale communicatiebureau had sinds januari vorig jaar een minderheidsbelang in het in Düsseldorf gevestigde bureau.
06 maart 2024
Met partnership Hootsuite breidt Cognito social media-ondersteuning uit
Cognito Media en Hootsuite gaan de krachten bundelen.
06 december 2023
Mastercard levert twee genomineerden af voor Marketing100
Roxanne Pinckers en Boris Helleman zijn namens Mastercard genomineerd voor de nieuwste editie van de Marketing100 – de jaarlijkse uitverkiezing van de honderd meest invloedrijke mensen in de Nederlan
20 november 2023
Cognito uitgeroepen tot Media & Communications Leader of the Year
Het Amsterdamse kantoor van Cognito mag zichzelf een jaar lang de Media & Communications Leader of the Year van Nederland noemen.
18 juli 2022
Mastercard lanceert muziekalbum geïnspireerd op eigen deuntje
Wat hebben paus Benedictus XVI, Michelle Obama, Ruud Gullit en Jacky Chan gemeen? Ze zijn niet bekend als muzikant, maar hebben wel een muziekalbum uitgebracht.
28 juni 2022
Cognito valt in de prijzen bij NYX Marcom Awards
Het Amsterdamse kantoor van Cognito Media heeft bij de NYX Marcom Awards in maar liefst twee categorieën een Grand Award gewonnen.
15 april 2022
ESG in 2022: Cognito's persagenda
ESG, greenwashing, koolstofcompensatie - het zijn de termen die vorig jaar de krantenkoppen domineerden.
08 april 2022
Cognito breidt internationale invloed uit met nieuw kantoor Sydney
Cognito Media is alweer tien jaar aanwezig in de APAC-regio (Azië-Pacific) en viert het tinnen jubileum met de opening van een gloednieuw kantoor in Sydney.
24 maart 2022
Cognito presenteert ‘Fintech Marketing Survey’
Fintechs zitten gevangen tussen revolutie en evolutie.
15 maart 2022
Reclame over financiële producten is ‘vrouwonvriendelijk’
Het aantal vrouwen in de financiële (bedrijfs)top neemt gestaag toe en ook in de beleggerswereld zijn vrouwen met een inhaalslag bezig.
21 september 2021
Verenigd Koninkrijk tikt Klarna op de vingers om onverantwoordelijke reclame
De Britse reclame-waakhond heeft online betaaldienstverlener Klarna op de vingers getikt vanwege een zogezegd ‘onverantwoordelijke’ campagne in het afgelopen jaar.
05 januari 2021
De Snoozehaan is het jongste fabeldier van ASN Bank
De marketing-afdeling van ASN Bank heeft weer een nieuw dier bedacht voor reclame-uitingen, de Snoozehaan.
05 januari 2021
ABN AMRO, ING en Rabobank horen bij top waardevolle Nederlandse merken
Banken zijn goed vertegenwoordigd in de top vijftig van meest waardevolle Nederlandse merken van onderzoeker Brand Finance.
03 juni 2020
Ohpen trekt marketingbaas bij Tesla vandaan
Core banking provider Ohpen presenteert Corinne Aaron vandaag als nieuwe marketingdirecteur.
16 januari 2020
Nieuwe merkrichting ING krijgt motto ‘do your thing’
ING is het nieuwe jaar gestart met een nieuwe merkrichting, of desgewenst brand direction in jargon. De oranje bank maakt daarbij gebruik van het motto ‘do your thing’.
09 januari 2020
ABN AMRO laat IT’ers aan het woord in eigen podcast
ABN AMRO zet een nieuw middel in om de aantrekkingskracht richting IT’ers te vergroten.
06 december 2019
ASN Bank introduceert in nieuwe commercial het Overheersbeestje
De nieuwste telg in de stal van ASN Bank heet Overheersbeestje. Het Overheersbeestje is de nieuwe hoofdrolspeler binnen de campagne ‘Zo maakt geld gelukkig’.
10 oktober 2019
Heleen Crielaard vertrekt als marketingdirecteur bij Rabobank
Rabobank neemt per eind oktober afscheid van Heleen Crielaard. Crielaard (52) was dertien jaar lang actief bij de Rabobank, op het snijvlak van marketing en communicatie.
30 september 2019
Minister Hoekstra antwoordt: Autoriteit Persoonsgegevens bepaalt wat wel en niet kan
Het is aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) om te bepalen of banken die klantgegevens inzetten voor gepersonaliseerde reclame wel of niet volgens geldende privacy-wetgeving handelen.
10 juli 2019
Autoriteit Persoonsgegevens: banken mogen betaalverkeer niet analyseren voor reclame
Volgens toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens (AP) past het banken niet om rekeninginformatie in te zetten voor commerciële doeleinden als gepersonaliseerde reclames.
04 juli 2019
Mastercard beraadt zich op samenwerking met voetballer Neymar
Betalings- en technologiebedrijf Mastercard stopt voorlopig met commercials rond stervoetballer Neymar.
12 juni 2019
Rabobank ontwikkelt samen met EY VODW klantfilosofie ‘Financieel gezond leven’
Samen met de adviespraktijk van EY VODW ontwikkelde Rabobank de inmiddels leidende klantfilosofie ‘Financieel gezond leven’.
07 juni 2019
ASN Bank introduceert in nieuwe commercial het PVC-paardje
ASN Bank zet zijn ‘Zo maakt geld gelukkig’ campagne voort met een nieuwe commercial waarin het PVC-paardje de hoofdrol speelt.
20 maart 2019
Naam Merrill Lynch verdwijnt grotendeels van het toneel
Met Merrill Lynch verdwijnt een grote en iconische naam uit de financiële wereld. Bank of America (BofA) nam de branchegenoot tien jaar geleden over, tijdens de financiële crisis.
27 februari 2019
Mastercard zet volgende stap in merkidentiteit met ‘sonic branding’
Betaaltechnologiebedrijf Mastercard zet weer een nieuwe stap in de ontwikkeling van zijn merkidentiteit, nu met behulp van geluid.
25 februari 2019
ING bij 25 meest waardevolle bankmerken ter wereld
ING heeft een plaatsje weten te bemachtigen in de top 25 van de meest waardevolle bankmerken. De merkwaarde bedraagt $11,3 mijard. Dat blijkt uit onderzoek van merkonderzoeker Brand Finance.
06 februari 2019
Mastercard wijzigt logo en haalt merknaam eruit
Betalings- en technologiebedrijf heeft zijn logo onder handen genomen. De bekende combinatie van het overlappende gele en rode bolletje blijft bestaan, maar de merknaam is komen te vervallen.
15 januari 2019
ABN AMRO en ASN Bank winnen vakprijs voor marketingcampagne
ABN AMRO en ASN Bank hebben een zogeheten Effie gewonnen, een vakprijs voor succesvolle marketingcampagnes. De campagne ‘Spaarverslimmers’ levert ABN AMRO een zilveren Effie op.
15 november 2018
Rabobank sponsort schaatsen in breedte- en topsport
Vanaf aankomend schaatsseizoen verbindt Rabobank zich voor vier jaar als partner aan de KNSB, ter ondersteuning van zowel de breedte- als topsport.
15 oktober 2018
Zeven financials in ‘Top 50 meest waardevolle Nederlandse merken’, NN grootste stijger
Nationale Nederlanden is de snelste stijger in de top 50 van meest waardevolle Nederlandse merken. De bank en verzekeraar ziet zijn merkwaarde met 49% toenemen.
23 augustus 2018
1
2