Rabobank: Bedank de vrijwilligers van sportverenigingen
Rabobank lanceert haar Olympische campagne ‘Het aandeel van’. “De campagne roept alle Nederlanders op om uitblinkers te bedanken: de mannen en vrouwen die zich door weer en wind inzetten voor hun sportvereniging. Zij zijn de drijvende kracht achter sportverenigingen, zij maken het verschil voor sporters: van amateur tot Olympische sporter”, aldus de bank.
Versterken lokale verenigingsleven
In haar sponsorstrategie richt Rabobank zich op versterking van het lokale verenigingsleven.
Ellen Hoog: “Floortje Joosten, op de club beter bekend als ‘Kip’, is heel belangrijk geweest in mijn hockeycarrière. Mijn eerste jaar in de hoofdklasse was best zwaar en door haar durfde ik door te zetten. Zoals ze altijd voor me klaarstond en af en toe de spanning doorbrak, is onbetaalbaar.” Als eerbetoon en om haar te bedanken heeft Ellen, in samenwerking met Rabobank en rapper Sef, een verrassende video voor Kip gemaakt.
Heleen Crielaard, Hoofd Merk & Markt Communicatie bij Rabobank Nederland: “Sportvereningen in Nederland kunnen niet overleven zonder fantastische medewerkers die betaald of vrijwillig 200% van zichzelf geven. Als sponsor van verenigingen worden wij langs de zijlijn of in de kantine bedankt. Het was hoog tijd om de rollen om te draaien: wij willen graag de drijvende kracht zijn achter miljoenen ‘dank-je-wel’s’ aan mensen die het dubbel en dwars verdienen.”
Sportverenigingen zijn geliefd
Uit onafhankelijk onderzoek van NOC*NSF (n=3189) blijkt dat sporten bij een vereniging - met het gemiddelde cijfer 8 - het beste wordt beoordeeld van alle manieren om te sporten. Sportverenigingen vormen mensen en staan voor persoonlijke groei én maatschappelijke samenhang, aldus het onderzoek.