Nieuwste update Mobiel Bankieren App ING werkt met Face ID
Eigenaars van een iPhone X kunnen sinds de nieuwste update van de ING Mobiel Bankieren App inloggen en betalingen bevestigen via gezichtsherkenning. De app maakt hiervoor gebruik van de gezichtsherkenningstechnologie Face ID, die Apple heeft geïntroduceerd in zijn nieuwste smartphone model.
Voor het regelen van bankzaken gebruiken steeds meer bankklanten hun mobiele telefoon. Bankzaken regelen via een smartphone maakt het mogelijk om altijd en overal betalingen over te maken, het saldo te checken of een paslimiet te verhogen. Klanten verwachten dat dit soort zaken steeds eenvoudiger en sneller worden, wat ertoe leidt dat banken blijven investeren in innovatie op het vlak van mobiele technologie. Zo ook ING, dat anno 2017 ruim 3,1 miljoen klanten telt die regelmatig de ING Mobiel Bankieren App gebruiken. Om het klanten makkelijker te maken om hun bankzaken via hun smartphone te regelen, introduceerde de bank eerder al vingerafdrukherkenning en stembediening in zijn Mobiel Bankieren App.
Face ID
In zijn nieuwste update heeft ING opnieuw een nieuwe functionaliteit toegevoegd die bankieren via de smartphone eenvoudiger en veiliger moet maken. Voor de iOS-versie van de app is de mogelijkheid geïntroduceerd om in te loggen en betalingen te bevestigen via Face ID, de gezichtsherkenningstechnologie van Apple. Face ID is momenteel alleen nog beschikbaar op de iPhone X, het nieuwste model smartphone van Apple, dat sinds 3 november 2017 verkrijgbaar is in Nederland.
Zodra klanten Face ID hebben ingesteld op hun iPhone X en de nieuwste versie van de ING-app hebben gedownload, moeten ze eenmalig toestemming geven voor het gebruik van gezichtsherkenning in de app. Ze kunnen daarbij kiezen voor twee opties: ‘Alleen inloggen’ of ‘Inloggen en bevestigen’. Met die laatste optie kunnen gebruikers ook betalingen bevestigen door hun telefoon voor hun gezicht te houden.