Meer dan 100.000 zakelijke klanten voor Knab

17 september 2018 Banken.nl 1 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Het aantal zakelijke klanten van Knab groeit snel. Hoewel pas begonnen met het bedienen van de zakelijke markt in 2014 kan Knab nu al rekenen op meer dan 100.000 zakelijke klanten. Dat meldde topman Robert Bakker afgelopen vrijdag bij BNR.

Het zijn vooral zzp’ers die Knab goed weten te vinden. En andersom geldt hetzelfde, Knab weet zzp’ers ook goed te vinden. De mobiel bankieren app van Knab wordt zodanig goed ontvangen dat het ondertussen de populairste app voor zzp’ers is geworden, zo bleek uit recent onderzoek. Sinds afgelopen week mag de bank rekenen op meer dan 100.000 zakelijke klanten.

Meer dan 100.000 zakelijke klanten voor Knab

Een interessante vraag is natuurlijk waarom Knab veel ondernemers aan zich weet te binden. Uit eigen klantonderzoek blijkt dat zij zich achtereenvolgens laten leiden door lage kosten (53%), een aantrekkelijk aanbod (28%) en een efficiënte klantenservice (24%). Topman Robert Bakker licht toe: “Sinds de lancering van ons zakelijke pakket hebben we de ondernemers betrokken bij de ontwikkeling. Hierdoor weten we heel goed wat een ondernemer nodig heeft om zijn of haar geldzaken goed te regelen. Daarnaast zijn we enorm gefocust op een goede service naar onze klanten, die combinatie slaat gelukkig aan.”

Hoge klanttevredenheid

Volgens Knab geeft 91% van de klanten aan tevreden te zijn met de dienstverlening van de bank, die onderdeel is van verzekeraar Aegon. Volgens Bakker is die hoge score een gevolg van de kwaliteit van de mensen bij Knab: “Ik luister regelmatig mee met klantgesprekken op onze Servicedesk. Daar merk je echt dat we zijn opgericht om het belang van de klant voorop te stellen. Een hoge klanttevredenheid is onze belangrijkste doelstelling. Dat is geen lege marketing slogan, maar vooral een goed businessmodel. In deze snelle online wereld zijn tevreden klanten namelijk het meest waardevolle uithangbord dat je als bedrijf kunt wensen.”