DNB partnert met Ilionx voor IT-ondersteuning
Voor de uitvoering en ondersteuning van diverse IT-gerelateerde zaken heeft De Nederlandsche Bank (DNB) gekozen voor IT-dienstverlener Ilionx. Het bedrijf kwam als beste uit de bus bij een Europese aanbesteding. Daarmee wordt een al bestaande samenwerking van tien jaar met nog eens vier jaar voortgezet.
Vanzelfsprekend heeft De Nederlandsche Bank haar eigen IT-afdeling en -personeel, maar voor de dagelijkse gang van zaken rekent de centrale bank op ondersteuning van diverse IT-partners. Ilionx is al meer dan tien jaar één van die partijen die IT-diensten levert aan DNB. Onlangs schreef DNB een nieuwe Europese aanbesteding uit, waarvan Ilionx één van de winnaars was.
Ilionx gaat DNB ondersteunen op het gebied van onder meer softwareontwikkeling en -beheer, business intelligence en testen. De nieuwe samenwerking wordt aangegaan voor een periode van vier jaar, met tweemaal een optie voor een jaar extra. Bij de IT-dienstverlener zijn ze vanzelfsprekend in hun nopjes met de hernieuwde samenwerking. “DNB is al ruim tien jaar een belangrijke klant van Ilionx”, aldus Wiebe de Boer, CEO van Ilionx. “In de Europese aanbesteding heeft DNB duidelijk laten merken op zoek te zijn naar proactieve partners om de ICT-ambities van de komende jaren mee vorm te geven. Dat de keuze opnieuw op Ilionx is gevallen, beschouwen we als een blijk van vertrouwen.”
Partner voor de langere termijn
DNB geeft aan bewust te hebben gezocht naar partners voor de langere termijn, voor een toegewijd en stabiele relatie. André Lensink, afdelingshoofd CIO Office bij DNB. “Deze manier van samenwerken levert zowel voor ons als opdrachtgever als voor de leveranciers voordelen op. Een langdurige samenwerking stelt onze ICT-partners in staat om te investeren in kennis over en ervaring binnen de DNB-organisatie. Dat zorgt er weer voor dat de experts van ilionx proactief en flexibel hun expertise beschikbaar kunnen stellen om ons verder te helpen.”