ABN AMRO benoemt Jorissa Neutelings tot Chief Digital Officer
Jorissa Neutelings is de nieuwe Chief Digital Officer bij ABN AMRO. Neutelings neemt het stokje over van Frank Verkerk, die van januari 2019 de digitale afdeling van de bank leidde. Neutelings komt over van Vattenfall, waar ze de afgelopen vijf jaar aan het roer stond van de digital innovation en IT-afdeling.
De kersverse Chief Digital Officer moet zich bij ABN AMRO buigen over de manier waarop digitale diensten en data ingezet kunnen worden om ‘dichter bij de klant’ te komen. De bank stelt dat haar ervaring op het gebied van ontwikkelen en implementeren van digitale transformatie van tal van marken van Vattenfall, het creëren van happy digital experiences en het vergroten van klantbetrokkenheid in combinatie met haar oud-ondernemerschap hierbij van grote waarde is.
“Jorissa heeft een sterk inzicht in de behoeften van klanten”, legt Frans van der Horst (CEO Personal & Business Banking) de aanstelling van Neutelings verder uit. “Tevens is zij in staat om technische uitdagingen in duidelijke taak, met energie en een gezonde dosis humor over te brengen. Zij is een geboren bruggenbouwer en kan hiermee bij uitstek onze ‘onze bank’ een stap verder te helpen.”
Een persoonlijke manier
Uiteraard is Neutelings verheugd met haar nieuwe uitdaging. “Ik gebruik lef, creativiteit en non-conformisme om stappen te zetten en ben ontzettend enthousiast om met mijn nieuwe team aan de slag te gaan om de persoonlijke bank in een digitale tijd te zijn. Ons doel is om klanten te laten ervaren dat we ze op een persoonlijke manier – juist digitaal – verder helpen en ze zo te laten zien dat digitaal bankieren ook dichtbij kan voelen.”
Neutelings is in december gestart in zowel de Retail als Commercial Banking client units. Daarnaast maakt zij sinds 1 januari ook deel uit van het management team van de Personal & Business Banking afdeling, dat in het huidige jaar van start is gegaan onder de nieuwe Executive Board.