ABN AMRO gaat chipknipsaldo automatisch terugstorten

06 november 2014 Banken.nl

Ondanks de grote aandacht voor het feit dat de chipknip op 1 januari 2015 niet meer bruikbaar is is het terugstorten van het chipkniptegoed nog niet populair. Het AD meldt dat met nog maar 8 weken te gaan er nog altijd bij 12 miljoen betaalpassen geld op de chip staat. Naar schatting gaat het om €85 miljoen. Ook ABN AMRO ziet nog relatief veel saldo op de chipknip bij klanten. Daarom heeft ABN AMRO nu besloten om in 2015 het chipknipsaldo automatisch terugstorten bij klanten.

Chipknip stopt

Chipknip stopt per 1 januari 2015, daarom vragen de banken hun klanten om hun Chipknipsaldo terug te storten op de bankrekening: “Gebruikt u uw Chipknip niet meer? Zet hem dan nu al op nul.” Ondanks de aandacht via onder andere commercials is het terugstorten van het chipkniptegoed nog niet populair. Vanaf 2015 werkt de Chipknip niet meer. Het Chipknipsaldo blijft uiteraard eigendom van de pashouder, maar eenvoudig en snel afwaarderen via het oplaadpunt is dan niet meer mogelijk.

ABN AMRO - Chipknip terugstorten

Automatisch terugstorten bij klanten

Ook ABN AMRO ziet nog relatief veel saldo op de chipknip bij klanten. Daarom heeft ABN AMRO nu besloten om in 2015 het chipknipsaldo automatisch terugstorten bij klanten. ABN AMRO streeft ernaar bij klanten met een actieve betaalpas het saldo eind januari 2015 terug te storten. Het chipknipsaldo van overige passen wordt zo snel mogelijk daarna teruggestort.

Klanten die eerder willen beschikken over het chipknipsaldo kunnen dit tot 1 januari 2015 zelf terugstorten op hun betaalrekening via een van de chipkniplaadpunten.

Meer over ABN AMRO
Profielpagina
ABN AMRO is een partner van Banken.nl