ING en Knab genomineerd voor Contact Center Award

23 maart 2015 Banken.nl

ING en Knab zijn genomineerd voor de Nationale Contact Center Awards 2015 (NCCA). De NCCA is de prijs voor de beste praktijkvoorbeelden op het gebied van klantcontact. Ieder jaar strijden tientallen facilitaire en inhouse contactcenters om de prestigieuze awards. De awards worden uitgereikt tijdens de CustomerFirst Gala avond op donderdag 23 april in Utrecht.

18 genomineerden voor NCCA

In totaal zijn 18 organisaties genomineerd verdeeld over 6 categorieën. ING is genomineerd in de categorie 'NCCA Customer Experience Award' voor de beste case op het gebied van klantenservice, -ervaring, -tevredenheid en loyaliteit. En Knab is genomineerd in de categorie 'NCCA HRM Award' voor de beste case op het gebied van human resource management binnen een contactcenter.

ING wint Contact Center Customer Experience Award

Een vakjury bepaalt op basis van een uitgebreide analyse en het bezoeken van de genomineerde bedrijven welke organisaties uiteindelijk de felbegeerde prijzen winnen.
De jury ziet er als volgt uit:
- Jessica Niewierra - directeur ABN AMRO Internet & Mobiel
- Beate van Dongen Crombags - partner VODW
- Ko de Ruyter - hoogleraar Marketing verbonden aan de Universiteit Maastricht
- Arjan Burgers - associate partner bij AtSence en EarlyBridge
- Eric de Haan - oprichter/directeur van Seven
- Conny de Zwart - directeur Klantenservice en Klachtenmanagement bij Coöperatie VGZ
- Viktor van der Wijk - director Digital Marketing KLM

Over NCCA

Rond 1990 ontstond de behoefte om de kwaliteit van de toenmalige telemarketingbedrijven te meten en inzichtelijk te maken. Dit initiatief sloeg direct aan en werd succesvol, maar met beperkte middelen, uitgevoerd. In 1996 werd het initiatief, om een breder draagvlak te creëren, overgenomen door een aantal gerenommeerde uitzendbureaus met een specialisme in het leveren van personeel aan klantcontactcenters. Dit was het begin van de Stichting Nationale Contact Center Awards, kortweg NCCA.

Veel bedrijven omarmden het idee van de NCCA om het imago van de branche te verbeteren, een bindende factor te zijn in deze branche en vooral te tonen dat kwaliteit mag worden beloond. Ieder jaar strijden tientallen facilitaire en inhouse contactcenters om de prestigieuze Nationale Contact Center Awards die worden uitgereikt op de CustomerFirst Gala avond. Het grote succes van de NCCA is te danken aan de integere en uitermate terzake kundige jury, de loyale sponsors die de NCCA financieel steunen en de vele gerenommeerde bedrijven die meedingen.