Focus Deutsche Bank heeft gevolgen voor klanten
Deutsche Bank Nederland gaat haar focus aanscherpen en haar organisatie stroomlijnen. Dit is conform eerdere berichten van de commercial bank in december afgelopen jaar. Maatregelen die voortvloeien uit deze nieuwe strategie hebben gevolgen voor de in 2010 van ABN AMRO overgenomen bedrijfsonderdelen en klanten.
Aanscherping strategische focus van Deutsche Bank in Nederland
In het licht van de economische situatie en de gewijzigde regelgeving heeft Deutsche Bank haar strategie voor het Nederlandse onderdeel aangescherpt. Deutsche Bank gaat zich in Nederland als internationale commercial bank nog sterker focussen op bedrijven en organisaties die behoefte hebben aan geavanceerde bankproducten en -diensten, zoals handelsfinanciering, cash management solutions en structured finance.
Gevolgen van de nieuwe strategie
De maatregelen die voortvloeien uit deze aangescherpte focus hebben gevolgen voor de in 2010 van ABN AMRO overgenomen bedrijfsonderdelen. Deutsche Bank Nederland gaat kantoren samenvoegen, service en producten aanpassen en afscheid nemen van een deel van haar klanten en medewerkers. Volgens de bank stelt dit hen in staat meer toe te leggen op klanten die optimaal kunnen profiteren van het internationale netwerk, kennis en ervaring van de bank.
Alle klanten ontvangen in de week van 15 april 2013 een brief waarin Deutsche bank haar aangescherpte focus zal toelichten. De zakenbank gaat in gesprek met bepaalde groepen klanten om de overstap naar een andere bank te bespreken.
De strategische heroriëntatie van Deutsche bank was al enige tijd merkbaar bij klanten. Zo heeft een aantal agrarische vakbonden besloten om een meldpunt op te zetten voor klachten over Deutsche Bank. De aanleiding voor dit meldpunt is het toenemend aantal klachten van agrarische bedrijven over de financieringen door Deutsche Bank.