Na SNS Bank, ABN AMRO gaat nu ook Obvion vragen van klanten beantwoorden via WhatsApp. Obvion zal tussen 8.30 en 17.00 uur vragen van klanten beantwoorden, waarbij overigens geen financiële of persoonlijke gegevens via WhatsApp worden verstuurd.
Gebruik van WhatsApp
Steeds meer banken zetten WhatsApp in voor hun klantenservice. SNS Bank, ABN AMRO en Obvion zien WhatsApp als een aanvullend, laagdrempelige en eenvoudige kanaal voor klanten om met de bank in contact te komen. En met 9,4 miljoen actieve gebruikers in Nederland is WhatsApp een breed geaccepteerd communicatiemiddel.
Bij SNS Bank en ABN AMRO spreken ze nog van een proefperiode om te bepalen of de mobiele chat app voldoende toegevoegde waarde heeft op de serviceverlening van de klantenservice.
Privacy
De banken hanteren strenge privacyrichtlijnen voor het gebruik van WhatsApp. Zo kunnen klanten geen informatie of toelichting krijgen ten aanzien van saldo, transacties of offertes. De bank neemt dan telefonisch contact op.